افتتاح موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی به سال 1403 می‌رسد
کد خبر: 4159605
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

افتتاح موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی به سال 1403 می‌رسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است، زمان‌بندی لازم برای ساخت موزه‌های دفاه مقدس باید انجام شود که این زمان برای خراسان‌جنوبی سال 1403 بوده و امیدواریم تخصیص اعتبارات سریع‌تر انجام شود تا به افتتاح برسیم.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبیسرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص مهم‌ترین رویکردهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان از طریق فضاسازی شهری و پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها برای ترویج این فرهنگ، ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی است که اکنون با اعتبارات جدید رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این فضا تاکنون دو هزار و 400 متر سازه نصب شده است، تصریح کرد: ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده است، زمان‌بندی لازم برای ساخت موزه‌های دفاه مقدس باید انجام شود که این زمان برای خراسان‌جنوبی سال 1403 بوده و امیدواریم تخصیص اعتبارات سریع‌تر انجام شود تا به افتتاح برسیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان کرد: از محل سفر اول رئیس‌جمهور به استان، برای احداث موزه دفاع مقدس بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان تصویب شده که تاکنون ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان تخصیص یافته است و اکنون این پروژه پیشرفت 30 درصدی دارد.

فلاحی با گلایه از کمبود اعتبار برای موزه طبس افزود: تکمیل ساخت موزه طبس که کار آن به دلیل گرمای هوا از شهریورماه آغاز خواهد شد، نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم اعتبارات بیشتری تزریق شود تا بتوانیم کار این موزه دفاع مقدس را نیز تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت ۴۲ یادمان شهدای گمنام اکنون به اتمام رسیده و ۲۱ یادمان نیز در حال ساخت است، یادآور شد: کار ساخت ۱۲ یادمان شهدای گمنام در استان همزمان با هفته دفاع مقدس به پایان خواهد رسید و امیدواریم با این فضاسازی شهری بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را هر روز در شهر برجسته‌تر کنیم.

انتهای پیام
captcha