دیدار رهبران فلسطینی در آنکارا
کد خبر: 4158363
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵

دیدار رهبران فلسطینی در آنکارا

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس در دیداری در آنکارا بر مقابله با خطراتی که آرمان فلسطین را تهدید می‌کند تأکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز (چهارشنبه) دیدار سه جانبه‌ای با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برگزار کرد.

اگرچه این دیدار به صورت غیرعلنی برگزار شد، اما منابع آگاه فلسطینی در رام الله اعلام کردند که فشارهایی از جانب قطر و ترکیه راه را برای دیدار میان عباس و هنیه با نظارت اردوغان هموار کرد.

به گفته این منابع وضعیت کرانه باختری و غزه به مسیر بی‌بازگشت رسیده و دیدارها در آنکارا و قاهره به منزله آخرین فرصت برای فلسطینی‌ها جهت پایان دادن به دودستگی است.

این منابع عنوان داشتند که حماس بسیار به مواضع رسمی تشکیلات خودگردان و پایبندی‌های بین‌المللی آن نزدیک شده است.

پیشتر اردوغان با هنیه در آنکارا دیدار کرد و در این نشست راه‌های فراهم کردن فضا برای برگزاری نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی که قرار است در قاهره برگزار شود، مورد بررسی قرار گرفت.

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که در این دیدار به صورت صریح و عمیق، مذاکراتی برگزار شد و این دیدار در چارچوب تکمیل رایزنی‌های حماس با گروه‌های مختلف فلسطینی برای مقدمه چینی خوب درخصوص نشست دبیرکل‌ها در ۲۹ و ۳۰ ژوئیه جاری در قاهره انجام شد.

حاضران بر لزوم یکپارچه‌سازی تلاش‌های ملی برای رویارویی با خطرات به ویژه طرح‌های خطرناک دولت تندرو رژیم صهیونیستی که درصدد بلعیدن اراضی و گسترش شهرک‌سازی است، تأکید کردند.

بدران افزود: حماس تأکید کرده است که مقاومت فراگیر بهترین راه برای رویارویی با اشغالگر و خطرات موجود بر سر راه مسئله فلسطین است.

انتهای پیام
captcha