واکنش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شریف به هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4157036
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

واکنش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل شریف به هتک حرمت قرآن

در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف آمده است: قرآن کریم از نقاط مهم اشتراک جامعه میلیاردی مسلمانان است. رشد روز افزون جمعیت مسلمانان در کشورهای غربی، سبب احساس نگرانی از نفوذ اسلام در غرب شده است.

به گزارش ایکنا، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف در محکومیت اهانت مجدد به مقدسات مسلمانان جهان بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و ما یقین داریم به وعده الهی؛ «يرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» این اهانت وقیحانه شما به ساحت قرآن کریم و ولی امر مسلمین جهان، نتیجه عکس خواهد داد و بدانید شکی در این نیست که انحطاط جبهه باطل به یاری خداوند نزدیک است. 

جهان، این روزها شاهد هتک حرمت حریم اسلام و مرجعیت عالی مذهبی و سیاسی توسط مدعیان آزادی بیان است. در پی اقدام موهن فردی بی‌اصالت و معلوم الحال در توهین به ساحت قرآن کریم و مرجعیت، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی، قلب میلیون‌ها مسلمان جریحه‌دار شده و احساسات پاک آنان به غلیان در آمده و موجبات بروز نفرت و انزجار و خشم انقلابی مسلمین جهان از این اقدام نفرت آمیز شده است.

قرآن کریم از نقاط مهم اشتراک جامعه میلیاردی مسلمانان است. رشد روز افزون جمعیت مسلمانان در کشورهای غربی، سبب احساس نگرانی از نفوذ اسلام در غرب شده است. برخی از سرویس‌های جاسوسی علی الخصوص موساد، در سایه انفعال و همراهی دولت‌های اروپایی و  سکوت برخی کشورهای اسلامی ، اقدام به طراحی و اجرای پروژه توهین به کتاب آسمانی مسلمانان کرده‌اند. سنجش حساسیت و میزان عکس العمل ملت‌های مسلمان نسبت به این حوادث، از دیگر اهداف این اقدامات می‌باشد. روشن است که چنان چه پاسخ کوبنده‌ای به این توهین‌ها داده نشود، موج اسلام‌ستیزی به دیگر مظاهر اسلامی نیز کشیده خواهد شد. 

تحریم کالاهای سوئدی، بیان اعتراض و تبیین ابعاد مختلف این رویداد موهن در شبکه‌های مجازی بین‌المللی، ترغیب شخصیت‌های معروف و محبوب کشورهای مختلف به واکنش به این اقدام، شبکه‌سازی و ایجاد کمپین برای محکومیت این اقدامات، از جمله وظایف آحاد مسلمانان ساکن در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است. 

از سوی دیگر کنش در مقام حاکمیت اسلامی، باید در مقیاس حکومت باشد. لذا برخورد انقلابی، قاطع و بازدارنده از  سمت مسئولین، همکاری و هم افزایی با سایر کشورهای اسلامی در جهت طراحی و اجرای اقدامات بازدارنده، از حداقلی‌ترین توقعات از دولتمردان ام القرای جهان اسلام می‌باشد. همچنین رفتار سوئد در بازداشت غیرقانونی و تداوم اسارت حمید نوری نشان می‌دهد که این کشور به ظاهر صلح آمیز به طرز فریبنده‌ای تنش آفرینی و از تروریسم بین المللی حمایت می‌کند و اکنون در نقطه‌ای برگشت ناپذیر قرار دارد که نمی‌تواند حقیقت را کتمان کند.

انجمن مستقل دانشجویان دانشگاه شریف، ضمن محکومیت اقدام دولت سوئد در حمایت از عامل «شرارت قرآن‌ سوزی»،  علاوه بر همراهی با مردم مسلمان در ابعاد مختلف اعم از فرهنگ‌سازی و تبیین جنبه‌های مختلف تحریم شرکت‌ها و کالاهای سوئدی در فضای حقیقی و مجازی، از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارد در اسرع وقت برخوردی بازدارنده با دولت مردان کشور سوئد و همچنین عاملان این جنایت تروریستی داشته باشد. بدیهی است که اقدامات هماهنگ و یکسان با سایر کشورهای اسلامی، اگر در زمان مناسب خود انجام نشود، سبب دلسردی سایر دولت‌ها و ملت‌های اسلامی و تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی در بین کشورهای محور مقاومت خواهد شد.

همچنین با تاکید و تأیید آزادی‌های مشروع، از مجامع بین‌المللی انتظار داریم، جسارت و هتک حرمت ادیان الهی و مقدسات و توهین به نمادهای دینی و میراث معنوی ملت‌ها را به دلیل نفرت پراکنی و کینه‌گستری ممنوع و محکوم کند. 

دانشجویان انقلابی و بیدار دانشگاه شریف، هر گونه جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم و رهبر مسلمانان جهان را به شدت محکوم کرده و تا هنگام رسیدن به خواسته برحق خود، از موضع خویش عدول نخواهند کرد. 

وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ

انتهای پیام
captcha