لزوم روایت خاطرات شهدای بمباران قم در هشت سال دفاع مقدس
کد خبر: 4156532
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
در نشست بررسی کتاب «صبورانه» مطرح شد؛

لزوم روایت خاطرات شهدای بمباران قم در هشت سال دفاع مقدس

نشست نقد و بررسی کتاب «صبورانه: واگویه‌های یک بانوی جانباز» با حضور ریحانه غلامیان، نویسنده اثر و انسیه تاج‌زاده قمی، راوی و جانباز دفاع مقدس به میزبانی کتابخانه مرکزی قم، برگزار شد.

به گزارش ایکنا از قم، یه نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، نشست نقد و بررسی کتاب «صبورانه: واگویه‌های یک بانوی جانباز» با حضور ریحانه غلامیان، نویسنده اثر انسیه تاج‌زاده قمی، جانباز دفاع مقدس و جمعی از اعضای کتابخانه، امروز 29 تیرماه در محل سالن جلسات کتابخانه مرکزی قم برگزار شد.

انسیه تاج‌زاده، راوی کتاب و جانباز دفاع مقدس در این نشست گفت: در زمان جنگ، تصور نمی کردیم که قم به دلیل وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام‌زادگان آن مورد بمباران دشمن قرار بگیرد و متاسفانه بعد از جنگ نیز رسانه‌ها و کتاب‌ها کمتر از بمباران‌های قم گفتند و نوشتند.

این فرزند شهید افزود: اطاعت از همسر، عشق و علاقه به پدر، پایبندی به نماز اول وقت و صبوری از ویژگی های مادرم بود. مادرم همیشه الگوی زندگی من بوده و هنوز هم لحظه به لحظه با مادرم زندگی می کنم.

تاج زاده همچنین در ادامه این نشست به روایت خاطراتی از بمباران قم در دوران دفاع مقدس پرداخت.

لزوم امانتداری در نگارش خاطرات شهدا

در ادامه این نشست، ریحانه غلامیان، نویسنده کتاب نیز گفت: یکی از مشکلات نگارش خاطرات، تنوع روایات و روایت یک واقعه از زاویه دید افراد مختلف است که کمی کار را برای نویسنده سخت می‌کند.

وی ادامه داد: در نگارش خاطرات، تلاش کردم تا امانتدار خوبی باشم و امیدوارم برکت نوشتن از شهدا و روایت خاطرات آنها شامل زندگی‌ام بشود و این تنها هدف من از این کار است؛ همچنین به زودی ادامه این روایت‌ها در جلدی مجزا وارد بازار نشر می‌شود.

در پایان این نشست که با حضور جمعی از اعضای کتابخانه مرکزی نیز برگزار شد، تعدادی از اعضا، پرسش‌های خود را پیرامون کتاب مطرح کردند.

گفتنی است کتاب «صَبورانه» از مجموعه کتاب‌های گردآوری شده در بیان دوران دفاع مقدس است که به شرح و توصیف زندگی جانباز «انسیه تاج زاده قمی»، دختر شهیده فرخ کاویانی جبلی و خواهر شهید علی محمد تاج‌زاده قمی و همسر جانباز حاج اسماعیل ملکوتی خواه می‌پردازد. این کتاب با خاطره‌نگاری ریحانه غلامیان و تدوین زینب‌سادات مهدوی در سال 1401، در 68 صفحه به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات وثوق به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha