نصب تمثال شهدا در بلوار شهید دلاوری تویسرکان
کد خبر: 4155695
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
امام جمعه تویسرکان خواستار شد؛

نصب تمثال شهدا در بلوار شهید دلاوری تویسرکان

حجت‌الاسلام حسینی از شهردار تویسرکان درخواست کرد: ابتدای بلوار از میدان بسیج تا گلزار شهدا را به تمثال سردار شهید دلاوری و دیگر شهدا که نماد مقاومت و ایستادگی است مزین کنید و بر زیباسازی این بلوار به‌طور ویژه به یاد شهدا اقدام کنید.

افتتاح پروژه تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، محمد حسین‌پور، شهردار تویسرکان در آیین افتتاح پنج پروژه که با حضور فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای شهر، روز گذشته، 25 تیرماه انجام شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین پروژه‌های شهرداری گذر فرهنگی شهر بود، گفت: با توجه به اینکه تویسرکان یک شهر توریستی و گردشگری است و شرایط ورود میهمانان ویژه را دارد سعی شد مختصر و مفید تاریخ و فرهنگ تویسرکان را معرفی و در معرض دید قرار دهیم.

وی ادامه داد: در ابتدای گذر، معرفی فرش تویسرکان با طرح آصادقی که یکی از نشانه‌های هنر، فرهنگ و تمدن شهرستان است به‌صورت بتن پیش‌ساخته با چشم‌انداز ۵۰ ساله که بتواند با توجه به شرایط جوی دوام بیاورد ساخته شده است، سپس تونل یا آکواریوم نوری با درختکاری و آبنما که سرزندگی را تزریق می‌کند برای زیباسازی استراحتگاه شهروندان بنا شده است.

شهردار تویسرکان در ادامه اظهار کرد: در سوی دیگر این گذرگاه فرهنگی تاریخی المان منبت گلریز که مختص و افتخار تویسرکان است قرار گرفته و در سوی دیگر آنجا که تویسرکان یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی است که سکه ضرب می‌کرده نماد آن را در معرض دید گردشگران قرار دادیم.

حسین‌پور توضیح داد: این طرح با سرعت در حدود چهار ماه به سرانجام رسید؛ هزینه این طرح‌ها جمعا شش میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان بوده که اگر به‌صورت پیمانی انجام می‌شد به ۱۵ میلیارد تومان می‌رسید اما با برنامه‌ریزی که داشتیم هزینه‌ها را به حداقل رساندیم تا بتوانیم با درآمدهای شهرداری کارهای بیشتری در خور مردم تویسرکان انجام دهیم.

شهردار تویسرکان در پایان گفت: مردم حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما امانتدار عوارض پرداختی آنها هستیم، شهرداری از حق مردم کوتاه نخواهد آمد و انتقادات سازنده را می‌پذیریم.

حسین افشاری، فرماندار تویسرکان نیز بیان کرد: پنج پروژه با اعتبار بالغ بر شش و نیم میلیارد تومان افتتاح می‌شود که یکی از این طرح‌ها از طرح‌های بسیار ضروری برای معرفی هویت و تاریخ تویسرکان بود که تحت عنوان گذر تاریخی تویسرکان ساخته شده است.

وی افزود: در این طرح المانی از ضرب سکه، منبت گلریز و فرش تویسرکان به تصویر کشیده شده است؛ همچنین کنارگذر جنوبی و روانسازی پروانه ساخت ساختمان‌ها که تأثیر فراوانی در کاهش تخلفات ساخت‌وساز خواهد کرد و مورد حمایت هیئات تطبیق و فرمانداری قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه تویسرکان در این مراسم ضمن درخواست از نصب تمثال شهدا در بلوار شهید دلاوری، گفت: وجود گلزار شهدا و زیارت شهدای والامقام و از سوی دیگر وجود آرامستان و زیارت اهل قبور باعث می‌شود رفت و آمد زیادی از این خیابان صورت بگیرد، لذا درخواست می‌کنم ابتدای بلوار از میدان بسیج تا گلزار شهدا را به تمثال سردار شهید دلاوری و دیگر شهدا که نماد مقاومت و ایستادگی است، مزین کنید و بر زیباسازی این بلوار به‌طور ویژه به یاد شهدا اقدام کنید.

شهردار تویسرکان در پاسخ این درخواست به خبرنگار ایکنا گفت: دیوارکشی آرامستان فعلی تویسرکان در حال انجام است و تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و ۷۰۰ میلیون تومان دیگر به مناقصه گذاشته شده است؛ همچنین در نظر داریم المان و مقبره شهدا که در کنار آرامستان قرار دارد به‌صورت متفاوت بازسازی شود، به این منظور کار برای طراحی فرستاده شده است.

وی بیان کرد: در نظر داشتیم تمثال شهدا در گلزار شهدا نصب شود، اما با پیشنهاد حجت‌الاسلام حسینی با نصب تمثال شهدا در بلوار شهید دلاوری موافقت کردیم و قرار است طرح برای پیش‌بینی بودجه به شورای شهر ارائه شود تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha