اعزام برندگان پویش «ستاره‌های زمین» به مشهد مقدس
کد خبر: 4155657
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

اعزام برندگان پویش «ستاره‌های زمین» به مشهد مقدس

گروه اول از 114 برنده قرعه‌کشی پویش «ستاره‌های زمین» به‌صورت خانوادگی از تاریخ 24 تا 27 تیرماه به مشهد مقدس اعزام شدند.

پویش ستاره‌های زمینبه گزارش ایکنا از قم، پویش «ستاره‌های زمین» در ماه مبارک رمضان امسال با هدف جمع‌خوانی خانوادگی قرآن کریم برای دومین سال برگزار شد. در این پویش در مجموع 98 هزار و 487 خانواده سر سفره افطار سوره قدر را به‌صورت جمعی و خانوادگی قرائت کرده و همه شرکت‌کنندگان در این پویش را در این قرائت جمعی «قدر» شریک کردند.

همچنین پنج هزار و 321 عکس و فیلم از این دورهمی‌های قرآنی خانوادگی به دبیرخانه این پویش ارسال شد. مراسم قرعه‌کشی روز شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه و همزمان با عید سعید فطر ساعت ۲۰ به‌صورت پخش مستقیم از رسانه ملی برگزار شد و 114 خانواده در قرعه‌کشی پویش «ستاره‌های زمین» برای سفر زیارتی به مشهد مقدس انتخاب شدند.

برندگان این قرعه‌کشی به‌صورت خانوادگی در تیرماه امسال و در قالب دو گروه به مشهد مقدس اعزام شده و در زائرسرای رضوی اقامت دارند. برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی ویژه آنان در این سفر زیارتی تدارک دیده شده است. اعزام گروه اول به مشهد مقدس از تاریخ 24 تا 27 تیرماه و گروه دوم از 27 تا 31 تیرماه است.

یادآور می‌شود، پویش ستاره‌های زمین بعد از تجربه قدرخوانی جمعی سر سفره افطار، این سنت برگزاری جلسه خانگی قرآن را ادامه داد؛ بر همین اساس این پویش ویژه اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ فعال شد و در این دوره از پویش هر شب در جمع خانواده «آیت‌الکرسی» قرائت شد.

انتهای پیام
captcha