فعالیت ۱۲۰۰ گروه جهادی و مردمی در کشور
کد خبر: 4152923
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

فعالیت ۱۲۰۰ گروه جهادی و مردمی در کشور

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور بر لزوم دخالت تشکل‌های مردم نهاد در برنامه‌ریزی‌های کشور تأکید کرد و گفت: یک هزار و ۲۰۰ سمن، گروه جهادی و حامی مردمی در جامعه فعال هستند.

سازمان های مردم نهاد

به گزارش ایکنا از قزوین، حسن ولیئی، معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور، در همایش ملی تشکل‌های شاهد و ایثارگر با حضور مسئولان کشوری که امروز ۱۴ تیر ماه در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع از ارزش‌ها از جمله اهداف تشکل‌های مردم‌نهاد است و در این راستا برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند. مسئولان دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید از تشکل‌های مردم‌نهاد حمایت کنند و بودجه در اختیار آن‌ها قرار دهند تا بتوانند فعالیت‌های فرهنگی عملی کنند.

این مسئول بیان کرد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های بزرگی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند که باید از آن‌ها در راستای ترویج این فرهنگ استفاده کرد؛ همچنین تقویت و توسعه کیفی و کمی تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه ایثار و شهادت با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن ارزش‌ها در جامعه ضروری است.

وی افزود: در همه کشورها دولت توان اجرای همه کارها را ندارد به همین دلیل اجرای آن را بر عهده تشکل‌های مردم نهاد می‌گذارد و به این شیوه رسالت و مأموریت خود را انجام می‌دهد ضمن اینکه با حمایت از این تشکل‌ها می‌توان در ترویج حوزه‌های مختلف فرهنگی مانند ایثار و شهادت، محیط زیست و گردشگری در جامعه موفق بود.

معاون مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور بر لزوم دخالت تشکل‌های مردم نهاد در برنامه‌ریزی‌های کشور تأکید وبیان کرد: یک هزار و ۲۰۰ سمن، گروه جهادی و حامی مردمی در جامعه فعال هستند که نقشی در تصمیم‌گیری‌ها ندارند؛ نمایندگان مجلس در قانون‌گذاری باید نقش تشکل‌های مردم نهاد را در تصمیم‌گیری‌ها افزایش دهند تا با انجام این عمل بسیاری از مشکلات این تشکل‌ها را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید از تشکل‌های مردم نهاد گزارش کار خواست تا اگر در سطح بین‌المللی و ملی کاری انجام دادند نقاط ضعف و قوت آن‌ها شناسایی شود و در جهت رفع مشکلات و تقویت برنامه‌هایشان اقدامات لازم صورت گیرد. باید در نظر داشت افزایش اعتماد مردم، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش سرمایه نظام از آثار ایجاد و فعالیت تشکل‌های مردم نهاد است و با حمایت و تقویت آنها می‌توان مشارکت اجتماعی مردم را در همه عرصه‌های مختلف افزایش داد.

ولیئی در پایان با تأکید بر شبکه‌سازی تشکل‌های مردم نهاد، خاطرنشان کرد: این مهم باید با هدف ایجاد، توسعه و کیفی‌سازی تشکل‌ها انجام تا فعالیت‌ها به نحو مطلوبی در جامعه اجرایی شود؛ بسیاری از این تشکل‌ها می‌توانند فعالیت‌های نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح و تبیین کنند، لذا باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha