اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در بقاع متبرکه البرز
کد خبر: 4151848
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در بقاع متبرکه البرز

مديرکل اوقاف و امورخیریه البرز از اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» و برپایی بیش از ۴۰۰ کلاس رشته‌های هنری، قرآنی و فرهنگی خانواده‌محور ویژه طرح نشاط معنوی «کودک و مادر» در مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد.

طرح نشاط معنوی در مرکز «افق» امامزاده عبدالله(ع)

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، امروز، ۱۱ تیرماه در آیین رونمایی از طرح نشاط معنوی «کودک و مادر» در این استان گفت: بیش از ۴۰۰ کلاس رشته‌های هنری، قرآنی و فرهنگی خانواده‌محور ویژه طرح نشاط معنوی «کودک و مادر» در شهرستان‌‌های این استان، در فصل فراغت تابستانه برپا می‌شود که مراکز «افق» امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان اجرای این طرح هستند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه اوقات فراغت برای تمام اقشار و گروه‌های سنی جامعه اختصاص دارد، افزود: طرح تابستانه نشاط معنوی با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، قرآنی، ورزشی و سوادرسانه‌ای توسط مربیان مجرب آموزشی و کارشناسان دانشگاهی و حوزوی در مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی یکی از مهمترین برنامه‌ها در طرح نشاط معنوی «کودک و مادر» را با موضوع فضای مجازی و سوادرسانه‌ای دانست و اظهار کرد: این روزها فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌های به شدت نسل جوان ما را به خود مشغول کرده که اگر مدیریت نشود به شدت مخرب و خطرناک است.

وی با بیان اینکه طرح نشاط معنوی با هدف ایجاد هویت دینی و اسلامی با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیرمستقیم و استفاده از ابزارهای روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط‌گیری مؤثر صورت می‌گیرد، گفت: زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان برای کادرسازی مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق از دیگر اهداف این طرح به‌شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در طرح تابستانه نشاط معنوی تا ۱۴ تیرماه فرصت ثبت‌نام دارند، افزود: این طرح در آستانه عید سعید غدیر خم از روز پنجشنبه، ۱۵ تیرماه در بقاع متبرکه البرز آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم پایانی این طرح در روز اول شهریورماه سال جاری اظهار کرد: مخاطبان اصلی این طرح دختران و پسران کودکان و نوجوانان و جوانان در رده سنی 8 تا ۱۸ سال هستند که با حضور مربیان و مبلغان بومی و غیربومی آموزش‌ها ارائه می شود.

دشتکی یکی از برنامه‌ها در این طرح را با توجه به نزدیک بودن ماه محرم، تشکیل هیئت جوانان و نوجوانان دانست و گفت: برگزاری کلاس‌های معارف، روخوانی، روانخوانی، آداب اجتماعی، شناخت فضای مجازی و سواد رسانه و همچنین آداب هیئت‌داری و توانمندسازی نوجوانان و جوانان با ایجاد انگیزه برگزاری هیئت و برپایی خیمه عزا و تهیه اطعام از دیگر برنامه‌های طرح نشاط معنوی است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها طرح «من قرآن را دوست دارم» با محوریت آستان قدس رضوی در بقاع متبرکه است، ضمن اینکه آموزش‌های ورزشی شنا، فوتبال، والیبال و هنرهای رزمی و آمادگی جسمانی نیز برگزار می‌شود.

برپایی اردوهای مهارتی و تفریحی

این مقام مسئول تصریح کرد:‌ همچنین آموزش‌های مهارت‌های ۱۰گانه زندگی با موضوع سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و آموزش‌های فنی، هنری و مهارتی توسط اساتید فنی و حرفه‌ای در دو موضوع ویژه دختران و پسران به‌صورت جداگانه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام دشتکی برگزاری برنامه‌های اردویی یک روزه با میزبانی ۸۵ بقعه متبرکه که در فضای خوش آب و هوا هستند را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: این برنامه‌ها با همکاری بسیج، آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی هنری و فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز در ادامه با بیان اینکه اوقات فراغت به معنای آسایش و آسودگی از کار روزانه است ضمن اینکه یک کار اصلی معنا شده است، گفت: اوقات فراغت به معنای بیکاری و وقت آزاد بیهوده نیست بلکه اوقات فراغت فرصت بسیار خوبی است تا شخص ضمن رها شدن از مباحث روزمره و شغلی به‌صورت آزادانه و از سر رضایت درونی عهده‌دار نحوه گذران ساعات عمر خودش باشد که حساسیت زیادی در زندگی انسان دارد.

وی با بیان اینکه بی‌تفاوتی به این موضوع می‌تواند آسیب‌ها و انحرافات فراوانی به بار بیاورد، اضافه کرد: وقتی نوجوان و جوان ما در این زمان احساس شکوفایی و استقلال می‌کند که بهترین رویکرد و استفاده را در پیشرفت برنامه‌هایش داشته باشد.

وی به اهمیت موضوع اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت اگر به‌درستی استفاده نشود آسیب‌زننده است و همچون یک شمشیر دو لبه است که غفلت یا بی‌توجهی به آن موجب انحراف و سقوط یک فرد یا اجتماع می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز تأکید کرد: مسئولیت مسئولان ذیربط نسبت به اوقات فراغت دوچندان است که برای جوانان و نوجوانان باید برنامه‌های شادی‌آفرین، سرگرم‌کننده و لذت‌بخش طرح‌ریزی کنند تا باعث رشد و کمال انسان شود.

هاجر محمدی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha