ساعات پایانی حج در منا + عکس
کد خبر: 4151390
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

ساعات پایانی حج در منا + عکس

در حالی که حجاج در دومین روز تشریق به رمی جمرات ادامه می‌دهند، زائران مدینه اول، امروز از منا خارج می‌شوند و مناسک حج را به پایان می‌رسانند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره،  زائران بیت الله الحرام در منا در مکه مکرمه در روز دوم تشریق به رمی جمرات ادامه می‌دهند و زواری که زودتر حج را آغاز کرده‌اند برای خروج از منا و پایان مناسک حج آماده می‌شوند.

 
در ایام تشریق که سه روز بعد از عید قربان است  زائران به منطقه جمرات می‌روند و جمرات سه گانه را رمی می‌کنند که شامل جمرات صغری، وسطی و کبری می‌شود.
 
حجاج در شبهای تشریق در منا به سر می‌برند و برای زائران مدینه اول جایز است روز دوازدهم ذی الحجه (امروز جمعه) قبل از غروب آفتاب حرکت کنند و سپس برای طواف وداع به سوی کعبه شریفه بروند  و  مناسک حج را به پایان برسانند. زائران بیت الله الحرام چهارشنبه با انجام مناسک در منا، مراسم روز عید قربان را انجام دادند. پیش از آن، زائران پس از وقوف در عرفات برای انجام بزرگترین رکن حج به مزدلفه رفتند.
 
توفیق الربیعه وزیر حج و عمره عربستان اعلام کرد که تعداد زائران امسال بیش از 1.8 میلیون زائر بوده که از بیش از 150 کشور جهان آمده‌اند.
اداره کل آمار عربستان اعلام کرد که زائران کشورهای عربی 21 درصد از کل زائران و زائران کشورهای غیر عربی آسیایی 63.5 درصد از کل حجاج را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، زائران کشورهای غیر عربی آفریقایی 13.4 درصد و زوار کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا و سایر کشورها 2.1 درصد کل حجاج امسال را تشکیل می‌دهند. 
ساعات پایانی حج در منا  // اماده
ساعات پایانی حج در منا  // اماده
ساعات پایانی حج در منا  // اماده
ساعات پایانی حج در منا  // اماده
انتهای پیام
captcha