برگزاری مراسم دعای عرفه در 20 امامزاده البرز
کد خبر: 4151069
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

برگزاری مراسم دعای عرفه در 20 امامزاده البرز

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز از برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه در 20 امامزاده این استان خبر داد.

دعای عرفه

حجت‌الاسلام سیدعباس مسعودی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه، عصر امروز، هفتم تیرماه در ۲۰ بقعه متبرکه این استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های روز عرفه دعا و نیایش به درگاه خداوند است، افزود: بر این اساس پیشوایان معصوم(ع) با استفاده از موقعیت معنوی روز عرفه، مردم را به راز و نیاز و تقویت پیوند با سرچشمه کمالات ترغیب و تشویق م کردند، چراکه اساس شخصیت حقیقی انسان و ارزش او به اندازه ارتباطش با خداوند متعال تعیین می‌شود. 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه البرز بیان کرد: امام حسین(ع) با استفاده از فضای معنوی روز عرفه در صحرای عرفات و در دامنه کوه جبل‌الرحمه مناجات زیبای خود را زمزمه کرده و آوای ملکوتی‌اش نه تنها در میان حاجیان خانه خدا در صحرای عرفات طنین‌انداز بود بلکه آن نیایش‌های عاشقانه در طول تاریخ، دل‌های مشتاق را تحت‌تأثیر قرار داده است. آن حضرت در فرازی از دعا می‌فرماید: «پروردگارا، تفکر من در آثار و نشانه‌های تو موجب دوری دیدار می‌گردد پس مرا به خدمتی وادار که با تو پیوندم دهد، چگونه بر وجود تو به چیزی استدلال شود که در وجودش به تو نیاز دارد.»

مسعودی گفت: آنچه از روایات و دعاهای اهل بیت(ع) در این روز به‌دست می‌آید نشانگر آن است که پروردگار هستی این روز را برای مناجات خود انتخاب کرده و نعمت‌های مادی و معنوی خود را در روز عرفه بر بندگانش ارزانی داشته است.

انتهای پیام
captcha