آمریکا از شعار حقوق بشر برای دست یافتن به مطامع سیاسی استفاده می‌کند
کد خبر: 4150846
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

آمریکا از شعار حقوق بشر برای دست یافتن به مطامع سیاسی استفاده می‌کند

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه گفت: ایادی استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا از شعار حقوق بشر برای دست یافتن به مطامع و اهداف شوم خود در عرصه‌های سیاسی استفاده می‌کند.

ماموستا ملامامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا ملامامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، امروز 6 تیر در مراسم بزرگداشت شهدای هفت تیر و افشای حقوق بشر آمریکایی که در ارومیه برگزار شد، گفت: ایادی استکبار جهانی و در راس آنها آمریکای جهانخوار از شعار حقوق بشر به عنوان دستاویزی استفاده می‌کند، تا به اهداف شوم و مطامع خود در عرصه‌های سیاسی دست پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اینکه ماهیت واقعی آمریکا امروزه برای همه کشورها و ملت‌ها روشن شده است، ادامه داد: اما لازم است، در این زمینه همواره جهاد تبیین صورت گیرد، تا نسل جدید اعم از جوانان و نوجوانان بیش از پیش آگاه و هوشیار شوند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با بیان اینکه، ما اجازه نمی‌دهیم، نسل جدید کشورمان تحت‌تاثیر شعارهای فریبنده دشمنان این مرز و بوم قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های جمعی در این زمینه مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که نباید از آن غفلت بورزند.

وی با بیان اینکه، این کشور به واسطه طرح ادعای مبارزه با تروریسم در امور داخلی بسیاری از کشورها به ویژه آسیا مداخله کرده است، ادامه داد: حتی با این ادعاهای فریبنده به چندین کشور حمله کرده و پایگاه نظامی ایجاد کرده است.

کلشی‌نژاد خلق داعش، تعلیم و مسلح کردن داعش و گروهک‌های تروریستی مشابه همچنین گسیل آنها به سوریه و عراق را یادآوری کرد و بیان داشت: اقداماتی از این دست مانند لکه ننگی است، که با گذر زمان نه‌تنها فراموش نمی‌شود، بلکه ابعاد جدیدی از آن کشف می‌شود.

‎امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با بیان اینکه آمریکا، در ادعاهایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند، ادامه داد: حال آنکه خود سال‌ها است با حمایت‌های همه‌جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی، منشاء ناامنی در کشورهای مختلف بوده و نمونه واضح آن را در سرکوب ملت مظلوم فلسطین شاهد هستیم.

انتهای پیام
captcha