‌توسعه فعالیت‌های قرآنی در گرو هم‌افزایی مؤسسات قرآن است
کد خبر: 4148353
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی البرز:

‌توسعه فعالیت‌های قرآنی در گرو هم‌افزایی مؤسسات قرآن است

فرخ‌لقا پورمختار بر هم‌افزایی بیش از پیش مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان البرز تأکید کرد و گفت: با تحقق این هدف می‌توان فعالیت‌های پراکنده قرآنی را ساماندهی و حمایت کرد.

فرخ لقا پورمختارمدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز

به گزارش ایکنا از البرز، دومین مجمع عمومی عادی سالانه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت البرز، صبح امروز، 27 خردادماه با حضور مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی، رؤسا و کارشناسان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در باغ خانوادگی ورده برگزار شد.

در این گردهمایی برنامه‌های مؤسسات قرآنی در سال جاری توسط مدیران مؤسسات قرآنی ارائه و بررسی شد و برای پیشبرد اهداف به‌منظور ترویج بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی، سه کارگروه جذب خیرین استانی، هماهنگی محتوای آموزشی و کارگروه تفسیر تعیین شد.

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز در جریان این مراسم اظهار کرد: مهمترین مباحثی که در این مجمع مورد گفت‌وگو و تصمیم‌گیری قرار گرفت، موضوع تراز مالی و عملکرد مالی اتحادیه در سال گذشته و همچنین تصویب سند چشم‌انداز اتحادیه بود. همچنین در این جلسه مدیران مؤسسات قرآنی برخی از مشکلات خود را بیان کردند و راهکارهایی برای حل آنها ارائه شد.

وی بیان کرد: موضوعات قرآنی به‌دلیل اهمیتی که در جامعه دارد همواره مورد توجه بوده و وظیفه خود می‌دانیم جدی‌تر به این حوزه ورود کنیم که در این راستا می‌توان دو رفتار داشت؛ هم اینکه صرفا در چارچوب بخش‌نامه‌های مختلف قرآنی عمل کرد و هم اینکه می‌توان فراتر رفت و با برنامه‌ریزی کار کرد تا اقدامات مؤثرتری در حوزه فعالیت‌های قرآنی در استان انجام شود.

پورمختار بر هم‌افزایی بیش از پیش مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان تأکید کرد و گفت: با تحقق این هدف می‌توان فعالیت‌های پراکنده قرآنی را ساماندهی و حمایت کرد. همچنین کارگروه تخصصی قرآن برای تبادل‌نظر در خصوص موضوعات و دغدغه‌های قرآنی باید تقویت شود تا رویکردی رو به جلو داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha