جهاد تبیین نیازمند حرکت‌های خلاقانه است
کد خبر: 4148217
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

جهاد تبیین نیازمند حرکت‌های خلاقانه است

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی با بیان اینکه باید با حرکت‌های جهادی خلاقانه و استفاده از ظرفیت‌های پنهان جامعه، نوجوانان و جوانان را همراه انقلاب و نشر خوبی‌ها کنیم، گفت: جهاد تبیین را از همین اعیاد قربان و غدیر آغاز کنیم.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در خصوص توجه به اعیاد اسلامی به مانند توجه به ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند که مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور نیروی انسانی مستعد  و کارآمد با زیربنای اصیل و عمیق انسانی و دینی است.

وی با تأکید بر  تبلیغات اسلام در مقابله تهاجم دشمن افزود: اگر مسئولان فرهنگی و برنامه‌ریزان در عرصه جهاد تبیین روی این جمله از بیانیه گام دوم انقلاب تفکر و تدبر کنند، خواهیم توانست از بحران‌های سخت عبور کنیم. دشمن در اغتشاشات اخیر سراغ این ظرفیت‌ها رفته و توانسته از این پتانسیل‌ها به‌خوبی بهره ببرد. باید پیش از دشمن دست به کار شده و برنامه‌ریزی فرهنگی داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هر کسی می‌تواند در مقابل شبهات ایجاد شده توسط دشمن نقش‌آفرینی کند و این نیست که چون مسئولیتی نداریم نتوانیم کاری از پیش بریم، افزود: جهاد تبیین را از همین اعیاد قربان و غدیر آغاز کنیم و بر این اساس هر محله یک جشن برای غدیر و یا یک موکب داشته باشد، چراکه جوان و نوجوان باید در خیابان‌های شهر شادی از نوع اسلام را نیز مشاهده کند؛ همان‌طور که ایام حزن و اندوه محرم را در فضای شهری می‌بیند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین به معنای توجه به تمام این ویژگی‌ها در بطن جامعه است، تصریح کرد: باید همه ما از زن خانه‌دار تا مسئول هر بخشی، خوبی را دیده، نشر داده، توصیه کرده و به سمت جهاد تبیین حرکت کنیم. جهاد تبیین فریضه فوری و قطعی است که نباید فراموش شود؛ از طرفی جوان و نوجوان نباید فکر کند اسلام تنها در ایام حزن و اندوه خلاصه می‌شود، بلکه باید شادی ایام اعیاد را نیز مشاهده کند.

سالاری مکی با بیان اینکه به‌عنوان یک سازمان مسئول خود را موظف به تقویت جبهه جوان مؤمن می‌دانیم، افزود: حرکت‌های جدید فرهنگی باید عمیق، خلاقانه و سریع دنبال شود و هر خانواده سنگر جهاد تبیین باشد. مخاطب جهاد تبیین اقشار خاصی نیستند، اگر اقشاری از جامعه به سراغ ما نمی‌آیند ما باید به سراغ آنان رفته و پیگیر موارد جهاد تبیین باشیم؛ باید بدانیم چگونه همه گروه‌ها را در برنامه‌های فرهنگی شهر جذب کینم و این نیاز به تدوین یک سند دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لازم است با حرکت‌های جهادی خلاقانه و استفاده از ظرفیت‌های پنهان جامعه، نوجوانان و جوانان را همراه انقلاب و نشر خوبی‌ها کنیم، یادآور شد: در اقدامات فرهنگی باید دنبال کارهای نو و خلاقانه باشیم و در این راستا در چند ماه آینده سند اقدام تبلیغی خراسان‌جنوبی را با درنظر گرفتن عنصر خلاقیت در اقدامات فرهنگی تدوین می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha