«گره جاده» راوی ایثار گروه‌های جهادی در سیستان شد
کد خبر: 4147367
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴

«گره جاده» راوی ایثار گروه‌های جهادی در سیستان شد

مستند «گره‌ جاده» به روایت بخشی از ایثار گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان می‌پردازد.

به گزارش ایکنا، محمدتقی رحمتی تهیه کننده و کارگردان مستند «گره جاده» درباره این فیلم گفت: ایده ساخت این فیلم سینمایی در یکی از سفرهایم با گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان رقم خورد. در آن سفر دیدم که چگونه برخی انسان‌ها به معنای واقعی از مال و جانشان ایثار می‌کنند. 

وی افزود: این کار سه سال در بخش‌های مختلف استان بلوچستان جلوی دوربین رفته و اخیراً نیز تصویربرداری آن تمام شده است. علت طولانی شدن تصویربرداری نیز این بود که برای هر بخشی از کار نیازمند زمان و فصل مشخصی بودیم. البته برخی محدودیت های کرونایی و مالی نیز در این امر دخیل بود.

نویسنده «گره جاده» ادامه داد: موضوع این مستند درباره یک گروه جهادی است که برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان راهی سفر می‌شوند. در میان این گروه ده نفره، بعضی از افراد از قبل با این اکیپ امدادرسانی همکاری می‌کردند اما بعضی از آن‌ها تازه به گروه پیوسته‌اند. این ماجرا مدخل ورودی مستند به موضوع سیل در استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

رحمتی در پایان بیان کرد: در این مستند که ساختاری اپیزودیک دارد، زندگی همه این سربازها به صورت مجزا بررسی می‌شود و مصاحبه‌هایی که در این مستند به چشم می‌خورد در خدمت درام قصه هستند.

انتهای پیام
captcha