چگونه خود را بیمه الهی کنیم
کد خبر: 4147043
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
حجت‌الاسلام ماندگاری تبیین کرد؛

چگونه خود را بیمه الهی کنیم

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه هر کسی زیر چتر ولایت خدا و اهل‌ بیت(ع) قرار گیرد، عذاب اضطراب را نخواهد چشید، گفت: دوست داشتن خدا، محبت به ذات اقدس الهی، اطاعت از خدا، نصرت دین الهی و نصرت ولی الهی مؤلفه‌هایی است که در مسیر بیمه شدن الهی به آن نیاز داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شامگاه 20 خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به روایاتی از امام رضا(ع)، «كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي» و «وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ»، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند: «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»؛ در صلوات شعبانیه نیز می‌خوانیم که هرکس زیر چتر پیامبر خدا و اهل‌ بیت(ع) قرار گیرد، در امنیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم معارف و مفاهیم اسلامی و دینی را خوب بفهمیم و خوب بفهمانیم، باید با مفاهیم قابل‌ فهم نوجوانان و جوانان آشنا باشیم، ادامه داد: بیمه شدن از عذاب‌های دنیا و آخرت نخستین تأثیر قرار گرفتن در زیر چتر معارف ناب الهی است.

استاد حوزه علمیه اضطراب را نخستین منزلگاه تجلی عذاب در وجود آدمی توصیف نمود و گفت: هر کسی زیر چتر ولایت خدا و اهل‌ بیت(ع) قرار گیرد، عذاب اضطراب را نخواهد چشید؛ رهایی از اضطراب و رسیدن به آرامش درونی تنها در سایه‌سار قرار گرفتن زیر چتر ذکر الله حاصل می‌شود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر اضافه کرد: کسی که خود را بیمه خدا کند، در سخت‌ترین شرایط آرامش درونی خواهد داشت، ایمان به خدا و ولایت پیامبر(ص) و اهل‌ بیت(ع) انسان را از سه عذاب اضطراب، انحراف و سقوط بیمه می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هر کسی از زیر چتر بیمه الهی خارج شود در اضطراب به سر خواهد برد، بیان کرد: اگر زیر چتر بیمه الهی باشیم، خداوند متعال یاری‌رسان انسان در بزنگاه‌های انحراف خواهد بود. هر کسی از چتر بیمه ولایت خارج شود، منحرف و در صراط «مغضوب علیهم» قرار خواهد گرفت؛ قرار گرفتن زیر چتر ولایت‌الله، انسان را از سقوط نجات می‌دهد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه برای بیمه شدن باید حق آن پرداخت شود، اظهار کرد: خداوند متعال در آیه شریفه «وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه»؛ برای بیمه شدن در مسیر معرفت الله تأکید دارند که باید خداوند متعال، پیامبر و امامان را از تمام مخلوقات هستی بیشتر دوست داشته باشیم؛ نخستین حق بیمه ولایت الهی محبت به ذات اقدس الهی است و هر کسی که بیمه ولایت الهی باشد، از اضطراب، انحراف و سقوط در امنیت است.

وی اطاعت را دومین حق بیمه ولایت الهی دانست و گفت: امکان ندارد کسی خدا را دوست داشته باشد، ولی اطاعت خدا را نکند؛ متأسفانه عده‌ای نادان با فهم ناقضی که از دین دارند، آیه شریفه «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ» را به‌ اشتباه معنی می‌کنند؛ این جمله برای قبل از پذیرش دین است، زمانی که فرد اسلام را انتخاب می‌کند، باید واجبات و محرمات را رعایت کند؛ همچون کسی که ادعا می‌کند من می‌خواهم تابعیت کشوری شوم، ولی قوانین آن را نپذیرم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: کاش مسئولان ما حجاب را به‌عنوان قانون کشوری بهتر دنبال می‌کردند و همان‌طور که الزام به رعایت ماسک را قانونی برای ارائه تسهیلات بانکی قرار می‌دادند؛ رعایت حجاب را نیز یکی از شروط دریافت تسهیلات قرار دهند.

وی با بیان اینکه پیامبران، امامان، شهدا، علمای صالح و اطاعت‌کنندگان از ذات اقدس الهی بیمه‌شدگان ولایت الهی هستند، اظهار کرد: نصرت دین الهی سومین حق بیمه قرار گرفتن در بیمه ولایت الهی است؛ مردم ایران ۴۵ سال است که با حمایت از نظام مقدس اسلامی حق بیمه ولایت الهی را با جان‌ و دل و شور‌ و شوق وصف‌ناپذیر پرداخت می‌کنند.

ماندگاری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نصرت ولی الهی در عصر غیبت در ولایت‌ فقیه تجلی یافته است، یادآور شد: خداوند متعال جامعه‌ای که یاری‌رسان ولی‌ فقیه باشد را بیمه می‌کند.

انتهای پیام
captcha