برگزاری سمینار «اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران»
کد خبر: 4146898
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳

برگزاری سمینار «اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران»

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، سمینار «اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران» را برگزار می‌کند.

سمینار اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایرانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، سمینار «اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران» در سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد به ابعاد گوناگون کلامی، حقوقی، اجتماعی، فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور نظریه­‌پردازان، استادان و محققان حوزه‌های مرتبط می‌پردازد.

در این سمینار که دوشنبه ۲۲ خرداد از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام احمد رهدار، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و حجت‌الاسلام علی جعفری، پژوهشگر تحولات فرهنگی درباره «مناط مصلحت در اندیشه امام خمینی(ره)» گفت‌وگو می‌کنند.

حجت‌الاسلام مجتبی نامخواه، پژوهشگر دانش اجتماعی مسلمین و مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) به همراه سجاد صفارهرندی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سه‌شنبه ۲۳ خرداد از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ درباره «هویت و انسجام انقلاب اسلامی» سخنرانی خواهند کرد. همچنین از ساعت ۱۳ تا ۱۴:۳۰ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسن قنبریان، استاد حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید پارسانیا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران درباره «جمهوریت و تکثرگرایی» گفت‌وگو خواهند کرد.

نشست «اقتصاد دهه ۶۰ و عدالت اقتصادی – اجتماعی» با هدف بررسی عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی در دهه ۶۰ و نسبت آن با اندیشه‌های امام در زمینه اقتصاد و عدالت نیز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶:۳۰ و با حضور حسن سبحانی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران، سیدمهدی زریباف، رئیس مؤسسه پژوهشی مبانی و مدل‌های اقتصادی بومی، محمدجواد توکلی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام سیدعباس نبوی، مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی و حسین راغفر، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا(س) به دبیری مصطفی سمیعی‌نسب، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

مهدی جمشیدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سیدحسین شهرستانی، معاون پژوهشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی نیز در نشستی با عنوان «امکان‌ها و ظرفیت‌های الهیات سیاسی امام خمینی(ره): ولایت فقیه» سه‌شنبه ۲۳ خرداد از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات سخنرانی خواهند کرد.

علاقه‌مندان به حضور در سمینار «اندیشه امام خمینی(ره) و چالش‌های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران» می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان دمشق، شماره ۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha