نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید مأمن دانشگاهیان باشد
کد خبر: 4146309
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید مأمن دانشگاهیان باشد

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه باید ملجا و مأمن دانشجویان و دانشگاهیان باشد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبریبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، حجت‌الاسلام سیدمهدی میراحمدی، معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، ۱۶ خردادماه، در مراسم تکریم و معارفه مسئولان سابق و جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به وظایف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فلسفه حضور روحانیت در دانشگاه‌ها هدایت الی الله است و روحانی دانشگاه متعلق به همه دانشگاهیان است و صرفا به گروه خاصی تعلق ندارد.

میراحمدی با تاکید بر اینکه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه باید بتواند پیام الهی و ائمه معصومین(ع) را به دانشگاهیان برساند و تحقق این مهم نیازمند یاری مجموعه دانشگاهی است، تصریح کرد: کار اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبلیغ و انتقال عملی، علمی و قولی دین و ایمان مذهبی است. معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تبیین اسلام ناب، رفع اشکالات فکری دانشگاهیان، مقابله با انحرافات، کج‌اندیشی‌ها و کج‌روی‌ها در امور اسلامی، حضور دینی، روحانی، معنوی، هدایت‌گر و پدرانه در محیط دانشگاه را از دیگر وظایف مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در یک دانشگاه عنوان کرد و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه باید ملجا و مأمن دانشگاهیان باشد.

وی با بیان اینکه روحانی باید حکیمانه سخن بگوید، موعظه حسنه داشته و اهل گفتگو باشد، تاکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در نظام اسلامی جایی ندارد؛ چراکه عالم و مبلغ غیرمسئول نمی‌تواند نقش پیامبران را ایفا نماید. میراحمدی ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، با بیان اینکه سرپرست جدید این نهاد در این دانشگاه با توجه به حضور در نهاد مرکز و دانشگاه فردی آشنا به ادبیات و محیط دانشگاه است، گفت: وی خلاقیت ویژه‌ای در ارتباط با دانشگاهیان دارد و این مهم نشان می‌دهد که توان مضاعفی به استان اردبیل افزوده شده است.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به نقش مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نقش هدایت، نظارت و حمایت دارد. وی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یک پناهگاه برای همه دانشگاهیان است، تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کارکنان و دانشجویان را همیشه با سعه صدر و آغوش باز پذیرا است. چمنی با اشاره به فعالیت‌های حجت‌الاسلام عبدالله حسنی مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی فردی فداکار، دلسوز، فعال و یار و یاور دانشگاه بود و خدمات ارزنده‌ای را در دوران مسئولیت خود انجام داده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به انجام برنامه فرهنگی مهم و نوآورانه در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، ادامه داد: از دانشگاهیان عزیز دانشگاه محقق اردبیلی به جد می‌خواهم همکاری لازم را با مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه داشته باشند تا بخشی از اهداف عالیه نظام که بر عهده این نهاد مقدس است، به نحو احسن جامه عمل پوشانده شود. وی همچنین با اشاره به تجربیات ارزنده حجت‌الاسلام مصلح‌نیا سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در نهاد مرکز و سایر دانشگاه‌ها، تصریح کرد: امید می‌رود این تجربیات ارزنده به دانشگاه محقق اردبیلی منتقل شده و شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش دانشگاه در ابعاد مختلف باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام حبیب محمدنژاد، مدیر مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور نیز با اشاره به کسب رتبه دوم دانشگاه‌های کشور در رتبه بندی تاثیر تایمز توسط دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: کسب این جایگاه مبارک برای دانشگاه محقق اردبیلی موجب افتخار بوده و نقش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در کسب این افتخار حائز اهمیت است؛ چراکه فرهنگ عامل بسیار مهمی در موفقیت دانشگاه‌ها در عرصه‌های مختلف است. وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام مصلح‌نیا به عنوان سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی که خود فردی امیدبخش و نشاط آفرین در حوزه ایمانی و معنوی است، افزود: پیشنهاد می‌شود اندیشکده‌ای با رویکرد اینکه چگونه می‌توان جایگاه دانشگاه را در رتبه بندی‌های بین‌المللی ارتقا داد، در دانشگاه محقق اردبیلی تاسیس شود.

حجت‌الاسلام مصلح‌نیا، سرپرست جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تشکر از حسن اعتماد رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به وی، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی همان‌طور که نامش از علامه محقق اردبیلی گرفته شده است، دانشگاه بزرگ و پرافتخاری است که توفیق خدمت در آن نصیب بنده شده است. وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جزو تیم انبیاء باشیم باید دست هم را بگیریم نه مچ هم را، تاکید کرد: همه انسان‌ها و به ویژه دانشجویان ما محصول نظام هستند و ما نیز وظیفه داریم دست در دست هم دهیم و اجازه ندهیم این عزیزان از مسیر خود منحرف شوند.

حجت‌الاسلام حسنی، مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه طی شش سال حضور در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه به صورت تمام وقت در خدمت دانشگاهیان بودم، گفت: با توجه به مدیریت توام با تدبیر و تفکر فرهنگی رئیس فعلی دانشگاه و افزایش چند برابری اعتبارات فرهنگی در این دوره، بستر برای انجام فعالیت‌های بزرگ دینی و فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی فراهم است. وی با بیان اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه محقق اردبیلی جزو دفاتر برگزیده و برتر در شاخص‌های مختلف انتخاب شده است، افزود: کانون‌های دانشجویی زیر نظر این نهاد نیز اخیرا به عنوان کانون‌های برتر کشوری انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام
captcha