آغاز فعالیت‌های علمی و دانشی جامعةالمصطفی در کشور بروندی
کد خبر: 4143042
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
با افتتاح مدرسه علمیه امام زین‌العابدین(ع) انجام شد؛

آغاز فعالیت‌های علمی و دانشی جامعةالمصطفی در کشور بروندی

همزمان با دهه کرامت و به منظور توسعه فعالیت‌های علمی و دانشی جامعةالمصطفی در کشور بروندی، مدرسه علمیه امام زین‌العابدین(ع) با حضور شخصیت‌های علمی و دینی کشور بروندی در شهر بوجومبو فعالیت خود را آغاز کرد.

علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رئیس نمایندگی منطقه‌ای جامعةالمصطفی العالمیه در تانزانیا، عصر امروز، دوم خرداد در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام زین‌العابدین شهر بوجومبو پایتخت بروندی، جامعةالمصطفی را خانه تمام ملت‌ها و فرهنگ‌های جهان توصیف و اظهار کرد: حضور کم‌نظیر دانش‌پژوهانی از ۱۳۰ ملیت جهان، نشان‌دهنده عمق فعالیت‌های علمی ـ آموزشی جامعةالمصطفی در عرصه بین‌الملل است.

وی گزارشی از عضویت جامعةالمصطفی در اتحادیه‌های بین‌المللی جهان ارائه کرد و افزود: جامعةالمصطفی العالمیة عضو اتحادیه دانشگاه‌هایی چون «اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها»، «اتحادیه بین‌المللی رؤسای دانشگاه‌ها»، «اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام»، «شورای بین‌المللی دانشگاه‌های مجازی» و «اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه» است.

حجت‌الاسلام تقوی بر اهمیت تقویت ارتباط با مجموعه‌های دانشگاهی جهان تأکید کرد و گفت: جامعةالمصطفی هم‌اکنون ۱۷۰ رشته و گرایش در سطوح مختلف تا مقطع دکتری را در سه قلمرو علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ و رشته‌های درسی را متناسب با نیاز منطقه ارائه می‌دهد.

وی، مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی را یکی از رویکرد‌های توسعه همکاری‌های جامعةالمصطفی برشمرد و افزود: این مؤسسه بر اساس تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های بین‌المللی، سالانه میزبان اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های جهان است. جامعةالمصطفی در کنار ارائه آموزش‌های حضوری، با تأسیس دانشگاه مجازی پیشتاز بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی در ارائه دوره‌های آموزشی دانشگاهی است.

رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی در تانزانیا، احترام به عقاید پیروان مذاهب، ادیان و فرهنگ‌های مختلف را از تأکیدات جامعةالمصطفی دانست و تصریح کرد: طلاب و دانشجویان جامعةالمصطفی نماد عقلانیت، تمدن و فرهنگ دینی هستند و با حکمت، عقلانیت، تدبیر و اشراف علمی بهترین سفیران فرهنگی و حلقه وصل ملت‌ها، ادیان، مذاهب و فرهنگ‌های مختلف جهان هستند.

حجت‌الاسلام تقوی بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید: «تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم الا نعبد و الا الله و لانشرک به شیئا»، ما افتخار می‌کنیم در بین فرق مختلف مسلمانان با خدای واحد، پیغمبر واحد، قرآن واحد، قبله واحد، عبادت واحد و اهل بیت واحد، وحدت و یگانگی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانستند که اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد، راه برسیطره آنان بسته خواهد شد بنابراین دشمنان اسلام تلاش می‌کنند به اختلاف بین مسلمانان دامن بزنند.

استاد جامعةالمصطفی با بیان اینکه علمای بزرگوار اهل‌ سنت و شیعه از دیرباز تاکنون به مسئله وحدت و تقریب مذاهب بین مسلمانان توجه و اهمیت زیادی داشتند، اظهار کرد: متأسفانه امروز ضعفی که مسلمانان دچار آن شده‌اند، ناشی از تفرقه و اختلافات است که با توسعه همکاری‌های علمی و دانشی بدون تردید به این وحدت و همبستگی اسلامی بیش از پیش نزدیک خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha