تجلیل از دختران جهادگر در جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 4142464
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

تجلیل از دختران جهادگر در جهاددانشگاهی سمنان

به مناسبت روز دختر با حضور رئیس جهاددانشگاهی سمنان از دختران جهادگر شاغل در این نهاد و دختران همکار جهاددانشگاهی تجلیل شد.

تجلیل از دختران جهادگر در جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، عصر روز گذشته، 31 اردیبهشت در آیینی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دختران جهادگر شاغل در جهاددانشگاهی و دختران همکاران جهاددانشگاهی استان تجلیل کرد.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) روز دختر و دهه کرامت گفت: زنان و دختران در دین رهایی بخش اسلام و در سیره نبوی و علوی از اهمیت والایی برخوردار است.

منصفی‌راد بانو حضرت معصومه(س) را میراث‌دار سیره فاطمی(س) دانست و گفت: قم به برکت وجود ذی قیمت آن حضرت، طی قرون متمادی به مهمترین مرکز تشیع در ایران و جهان اسلام تبدیل شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان یادآور شد: در فرهنگ ائمه اطهار(ع) که ریشه در کلام وحیانی دارد، بانوان و دختران از منزلت و جایگاه رفیعی برخوردار بوده و ائمه معصومین تعابیر بلند و زیبایی در گرامیداشت مقام و منزلت زنان و مادران و دختران دارند.

به گفته وی بانوان به عنوان نیمه موثر جامعه  هستند و بیشترین تاثیر را در تربیت جامعه اسلامی دارند.

رئیس جهاددانشگاهی استان  رویکرد و نگرش اسلام به زن در دوران عرب جاهلی را نگرشی پیشرو و وحیانی برشمرد و گفت: اگرچه از منظر قرآنی تفاوت‌هایی بین زن و مرد وجود دارد اما مرد و زن را از نظر آفرینش یکسان دانسته و برتری هر فرد بر دیگری را فارغ از جنسیت و نژادش، محدود به برخورداری بیشتر از تقوای الهی می داند.

وی با تقدیر از تلاش‌های همکاران جهاددانشگاهی استان گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی برآمده از متن انقلاب، باید طلایه‌دار فرهنگ اسلامی در جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha