برپایی برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4142383
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

برپایی برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری گفت: ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت از امروز 31 اردیبشهت‌ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

دهه کرامت

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری، حجت الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه در «جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ویژه برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان» اظهار کرد: تکریم و بزرگداشت این امامزادگان معظم به مثابه تعظیم شعائر الهی و تجلیل از پیامبر مکرم و عترت پاکش خواهد بود که آثار و برکات آن پیش از هر چیز به جامعه اسلامی‌ ما نازل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت از امروز 31 اردیبشهت‌ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود. 

امیری با اشاره به مناسبت پنجم ذی‌القعده و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه افزود: مراسم بزرگداشت امامزادگان به‌صورت ویژه در دو امامزاده سید محمد(ع) بارده و همچنین امامزاده احمد(ع) ارمند برگزار خواهد شد. بزرگداشت امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) و رونمایی از ضریح جدید امامزاده شیرمرد علی(ع) مورچگان شهرستان بروجن از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

امیری گفت: حضور خادمان آستان قدس رضوی در بقاع متبرکه، برپایی محفل انس با قرآن کریم، غبارروبی بقاع متبرکه، آذین‌بندی و برپایی جشن از جمله اقدامات شاخص در راستای گرامیداشت دهه کرامت خواهد بود.

گفتنی است یکم ذی‌القعده سالروز میلاد حضرت معصومه‌(س) تا یازدهم ذی القعده میلاد باسعادت امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری و پنجمین روز از این دهه پر برکت در تقویم ملی با عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha