همایش بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 4142177
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
در دهه کرامت

همایش بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه متبرکه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در ۱۰ بقعه متبرکه استان در طول دهه کرامت خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، 30 اردیبهشت‌ماه، در تشریح برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت در خراسان‌جنوبی در ۳۵ بقعه متبرکه از ۳۱ اردیبهشت‌ تا ۱۰ خردادماه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن‌ میلاد حضرت معصومه(س) در ۳۱ بقعه در شب و روز میلاد آن حضرت برگزار می‌شود، گفت: همچنین جشن سالروز میلاد امام رضا(ع) در ۳۲ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده است.

بخشی‌پور با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت در بقاع متبرکه استان برگزاری هفت محفل انس با قرآن است، افزود: این محافل در بشرویه در بقعه سیدعبدالکریم و در بقعه محمد بن اسحاق، در بیرجند در امامزادگان باقریه، در خضری در امامزاده اسماعیل، در طبس امامزاده سیدحسین روستای زرگ و در فردوس در امامزاده سیدمحمد و سیدابراهیم(ع) و در نهبندان در امامزاده سیدعلی(ع) برگزار می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌های شعرخوانی و مدیحه‌سرایی در ۱۷ بقعه متبرکه در طول دهه کرامت خبر داد و گفت: همایش بزرگداشت امامزادگان استان جزو برنامه‌های این دهه است؛ همچنین ۱۰ همایش برنامه‌ریزی شده که ۹ همایش استانی و یک همایش شهرستانی است.

بخشی‌پور افزود: یک همایش استانی در آستان مقدس امامزاده سیدسلیمان علی شهرستان خوسف با حضور هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه کل استان هفته آینده برگزار خواهد شد و شهرستان‌های استان نیز بنا به فراخور بقاعی که دارند همایش‌های شهرستانی را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کاروان شادی شمیم کرامت در هشت بقعه متبرکه استان در طول دهه کرامت به‌صورت خودرویی و پیاده راه‌اندازی خواهد شد، ادامه داد: ویژه‌برنامه روز دختر در ۱۰ بقعه متبرکه استان برنامه‌ریزی شده و این برنامه با حضور دانش‌آموزان دختر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای مراسم زیر سایه خورشید که با حضور خدام حرم حضرت رضا(ع) در استان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شش بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد و احتمال افزایش آن وجود دارد.

وی از تجلیل از خادمان و فعالان بقاع متبرکه در طول دهه کرامت خبر داد و گفت: از تعداد ۹۸ نفر از خدام در سطح استان در همایش‌های مختلف تجلیل می‌شود.

بخشی‌پور با بیان اینکه تعداد چهار ایستگاه سلامت در دهه کرامت و در روزهای میلاد در جوار بقاع متبرکه به فعالیت خواهند پرداخت، یادآور شد: طرح قرار دوازدهم با توزیع بسته‌های معیشتی، آب معدنی و نان در بقاع متبرکه انجام خواهد شد که امید است دهه کرامت امسال را پرشورتر از سال‌های گذشته در استان برگزار کنیم.

 

انتهای پیام
captcha