ناشران کلیشه تکراری «جنس ایرانی بد است» را رها کنند
کد خبر: 4141555
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
احمدوند در دیدار با مديرعامل شركت چوب و كاغذ مازندران:

ناشران کلیشه تکراری «جنس ایرانی بد است» را رها کنند

ياسر احمدوند در دیدار با مديرعامل شركت چوب و كاغذ مازندران گفت: متأسفانه برخی از ناشرانی كه از كاغذی استفاده نكرده‌اند، كيفيت آن را پايين ارزيابی می‌كنند و اين امر در كشور به‌صورت يك گزاره تكراری جا افتاده است كه كيفيت محصول ايرانی خوب نيست.

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد خبری سی و چهارمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران، چهارشنبه، 27 اردیبهشت ياسر احمدوند، رئیس سي‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران و معاون امور فرهنگی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با اميد نيك‌نژاد، مديرعامل شركت چوب و كاغذ مازندران ديدار كرد.

احمدوند با اشاره به اهميت حضور مديران شركت چوب و كاغذ مازندارن در نمايشگاه كتاب تهران، گفت: حضور شما در این نمايشگاه سبب می‌شود تا از نزديك با نيازها و دغدغه‌های ناشران آشنا شويد و از طرف ديگر توضيحات لازم را به ناشرانی كه تمايل دارند با كاغذ ايرانی كتاب چاپ كنند، ارائه دهيد.‌ 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از توليد كاغذ ايرانی حمايت ‌می‌كنيم، مطرح کرد: متأسفانه برخی از ناشرانی كه از كاغذی استفاده نكرده‌اند، كيفيت آن را پايين ارزيابی می‌كنند و اين امر در كشور به‌صورت يك گزاره تكراری جا افتاده است كه كيفيت محصول ايرانی خوب نيست. ترويج و جا انداختن توليد داخل، كار سختی است اما اين مسير بايد با همت شما ادامه پيدا كند. 

رئیس سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به اهميت كاغذ توليد داخل برای تأمين بخشی از نياز ناشران اشاره کرد و گفت: من در بازديد رئيس‌جمهور از نمایشگاه درباره كاغذ ايرانی و زحمات شركت شما توضيح دادم كه چه كار بزرگی در حال انجام است و شايسته حمايت‌ هستيد؛ اما موضوع مهم اين است كه همه ما بايد كارها و برنامه‌های خود را با مطالعه دقيق توسعه دهيم و به سمت پيشرفت حركت كنيم. 

چاپخانه‌ها اعتمادی به تدوام توليد ندارند

نيك‌نژاد با تشكر از حمايت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تأكيد بر استفاده از كاغذ ايرانی، گفت: كاغذ ايرانی در نمايشگاه كتاب امسال به يك بحث محوری و اصلی در بين ناشران و اهالی رسانه و مسئولان تبديل شد و اين نشان می‌دهد كه كارهای خوبی در حال انجام است. اين بحث در مورد كاغذ در نمايشگاه‌های قبلی سابقه نداشت. 

مديرعامل شركت چوب و كاغذ مازندران ضمن تأكيد بر كيفيت كاغذ مازندران گفت: كاغذ مازندران از كاغذ بالك بسيار با كيفيت‌تر است و نسبت به اوايل توليد خودمان هم كيفيت آن را افزايش داده‌ايم و در حال حاضر امكان افزايش بيشتر كيفيت هم وجود دارد اما در حال حاضر به لحاظ مالی مقرون به‌صرفه نيست. 

نيك‌نژاد ادامه داد: يكی ديگر از مشكلات ما با چاپخانه‌هاست؛ به دليل اينكه اعتمادی به تدوام توليد ندارند، حاضر به تغيير نيستند. اگر كار ما ادامه داشته باشد و كارخانه‌های ديگر هم به توليد اضافه شوند، خيال آن‌ها هم از نظر تأمين كاغذ راحت شده و تجهيزاتشان را بر اساس توليدات داخلی به روز‌رسانی می‌كنند. 

سی‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران با شعار «آينده خواندنی است»، ۲۰ تا ۳۰ ارديبهشت‌ ۱۴۰۲ در مصلای امام خمينی(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha