ثمره ارتقای کیفیت فعالیت‌های قرآنی کمک به آموزش و پرورش نسل آتی است + عکس
کد خبر: 4141424
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
میکائیل باقری:

ثمره ارتقای کیفیت فعالیت‌های قرآنی کمک به آموزش و پرورش نسل آتی است + عکس

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در آیین اختتامیه مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت گفت: هر چقدر فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن به ویژه برای نوجوانان و جوانان گسترده شود، ضمن اینکه باری از دوش آموزش و پرورش برداشته می‌شود، پشتوانه قرآنی کشور غنی‌تر می‌شود.

اختتامیه شوق تلاوت

به گزارش ایکنا، آیین اختتامیه مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت صبح امروز، 27 اردیبهشت‌ماه با تلاوت ابوالفضل عدالت‌خواه از استان بوشهر و حائز رتبه نخست رشته قرائت تقلیدی سبک استاد مصطفی اسماعیل، آغاز شد و سپس مهدی صفری، کارشناس‌مجری شبکه قرآن و معارف سیما، اجرای برنامه را عهده‌دار شد.

در بخشی از این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت و گفت: افرادی که چه به حسب ظاهر در مرحله ملی حائز رتبه شدند و چه افرادی که در مرحله مقدماتی حضور داشتند و نتوانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند، همه در این مسابقات برنده هستند.

وی ادامه داد: البته تبریک مضاعف را به حائزین رتبه‌های ملی این دوره از رقابت‌ها می‌گویم، اما بدانید که بر اساس روایات «هر فردی خودش را از غضب الهی دور کرد و به سمت بهشت بیاید، برنده است» بنابراین تمام عزیزان شرکت‌کننده در این رقابت برگزیده و برنده هستند. (متن کامل سخنرانی حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم)

اختتامیه شوق تلاوت

سپس محمدسجاد سالاری، برگزیده این دوره از مسابقات در قرائت تقلیدی به سبک استاد عبدالباسط از استان مرکزی آیاتی را تلاوت کرد و در ادامه میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ضمن تشکر و قدردانی از دست‌اندرکارانی که در امر ترویج قرآن در حوزه کودک و نوجوان فعال هستند به ویژه دبیرخانه طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا(ع) گفت: اجرای این طرح به نوعی پشتوانه‌سازی و ریل‌گذاری برای تربیت نسل قرآنی است.

اختتامیه شوق تلاوت

وی ادامه داد: هر آنچه فعالیت‌های قرآنی و آموزش قرآن به ویژه در بخش نوجوان و جوان در سطح کشور گسترده شود، قطعاً ضمن اینکه باری از دوش آموزش و پرورش برداشته می‌شود، فعالیت‌های قرآنی کیفیت بخش‌‌تر خواهد شد و هرچه فعالیت‌های قرآنی کیفی‌تر شود، پشتوانه قرآنی کشور غنی‌تر می‌شود و آن هنگام است که تداوم موفقیت کشور را در عرصه تلاوت خواهیم داشت.

باقری اضافه کرد: این طرح از سوی معدود مؤسسات قرآنی اجرا می‌شود که قاریان جامع‌الاطراف تربیت می‌کند که علاوه بر فن تلاوت و مهارت تلاوت به اخلاق قرآنی توجه ویژه دارند و بخشی از مسابقات را به مفاهیم قرآن اختصاص داده است.

اختتامیه شوق تلاوت

سپس از پسران برگزیده این دوره در دو بخش قرائت تقلیدی به سبک‌های استادان مصطفی اسماعیل، منشاوی و عبدالباسط و غیر تقلیدی(آزاد) تجلیل شد(اسامی منتخبان شوق تلاوت) و حسن ختام این برنامه تلاوت سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان از آیاتی از سوره مبارکه اسراء بود.

اختتامیه شوق تلاوت

با توجه به تصمیم اتخاذ شده از سوی مسئولان مربوطه و اعلام در این آیین اختتامیه مقرر شد تا تلاوت‌های برگزیده قاریان نوجوان و جوان این طرح ضبط و در مراکز صدا و سیمای استانی و شبکه‌های نهال و پویا پخش شود.

اختتامیه شوق تلاوت

این برنامه به صورت زنده از شبکه تبرستان مازندران پخش شد. همچنین ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت به همت ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت مرکز قرآن آستان قدس رضوی برپا شد. 

انتهای پیام
captcha