حضور چهره‌های شناخته‌شده کیفیت رقابت‌ها را افزایش می‌دهد
کد خبر: 4140866
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
شرکت‌کننده رشته تواشیح:

حضور چهره‌های شناخته‌شده کیفیت رقابت‌ها را افزایش می‌دهد

یکی از شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر در داوری رقابت‌ها و برنامه‌های جانبی جشنواره، از چهره‌های نام‌آشنا برای جوانان دعوت می‌شد، تأثیر ویژه‌ای بر انگیزه شرکت‌کنندگان و سطح کیفی مسابقات داشت.

مرحله نهایی سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان

امیرعلی بازارپور، دانشجوی پردیس شهید باهنر بیرجند که در سی‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان در رشته تواشیح شرکت کرده‌ است، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: سطح مسابقات از نظر کیفیت رقابت‌ها و نحوه ارزیابی خوب است، ولی از نظر اسکان با مشکلاتی مانند فضای کوچک و تعداد زیاد افراد مواجه شدیم.

وی درباره تأثیر حضور چهره‌های نام‌آشنای حوزه فعالیت‌های قرآنی در جشنواره گفت: اگر برای داوری مسابقات از اساتیدی که نام آنها بیشتر به گوش جوانان آشناست، دعوت می‌شد، کیفیت جشنواره هم افزایش پیدا می‌کرد. برای نمونه، حضور سیدرضا نریمانی، از چهره‌های مذهبی و قرآنی اصفهان برای داوری بخش مداحی یا دعاخوانی می‌توانست تأثیر ویژه‌ای بر انگیزه دانشجویان شرکت‌کننده و سطح کیفی جشنواره داشته باشد.

این شرکت‌کننده رشته تواشیح افزود: همچنین حضور سخنرانان مطرح استان اصفهان مانند حجت‌الاسلام مهدی دانشمند در برنامه‌های جانبی جشنواره می‌توانست برای ما جذابیت بیشتری ایجاد کند، زیرا این افراد در دیگر طرح‌های دانشجویی حضور پیدا می‌کنند، ولی در این جشنواره شاهد حضور آنها نبودیم.

وی درباره چگونگی جذب دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: برگزاری جلسات قرآن، کلاس‌های استعدادیابی و کرسی‌های تلاوت که مورد تأکید رهبر انقلاب قرار دارد، می‌تواند در جذب دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی مؤثر باشد.

بازارپور کم‌وکیف فعالیت‌های قرآنی در پردیس شهید باهنر بیرجند را نسبتاً خوب ارزیابی کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان، جلسات جزء‌خوانی و تلاوت قرآن داشتیم و هر چهار ماه یک‌بار نیز محفل انس با قرآن برگزار می‌کنیم، ولی این سطح از فعالیت‌ها کفایت نمی‌کند، پاسخگوی نیاز جوانان و دانشجویان نیست و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha