مجموعه‌های قرآنی بستری برای تبلیغ فرهنگ دینی هستند
کد خبر: 4140651
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

مجموعه‌های قرآنی بستری برای تبلیغ فرهنگ دینی هستند

نماینده اتحادیه قرآنی منطقه سه مشهد گفت: مجموعه‌های قرآنی از بسترهایی است که می‌تواند فرهنگ دینی، قرآنی و اعتقادی را در بین مردم گسترش دهد، تقویت کند و جزء مبلغین مطرح در حوزه‌های دینی و قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد انور حسینی، نماینده اتحادیه قرآنی منطقه سه مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمد انور حسینی، نماینده اتحادیه قرآنی منطقه سه مشهد، امروز 23 اردیبهشت در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه قرآن و عترت مناطق و محلات مشهد، اظهار کرد: دومین سال حضور در نمایشگاه مناطق را تجربه کردیم و توانستیم رتبه برتر را کسب کنیم.

وی افزود: یکی انتقاد در این خصوص وجود دارد و آن اینکه ابلاغ طرح برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مناطق دیر بود که این باعث شد نواقص و مشکلاتی از جمله ضعف تبلیغات را در پی داشت که این امر باعث شد مردم کمتری از برگزاری این نمایشگاه ها مطلع شوند.

انورحسینی ادامه داد: مدت زمان محدود در این راستا باعث شد، برنامه ریزی در این حوزه با تداخل‌هایی مواجه شود، اما با این وجود با پای کار آمدن نهادهای مردمی و هیئات مذهبی توانستیم با وجود کاستی‌های موجود نمایشگاه خوبی ارائه دهیم.

نماینده اتحادیه قرآنی منطقه سه مشهد با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در راستای برپایی نمایشگاه، افزود: برای ایجاد هم‌افزایی و رفع ناهماهنگی‌های موجود به ایجاد یک ستاد دائمی برای نمایشگاه مناطق نیازمندیم تا تعاملات در این راستا برای رفع نواقص و ارتقاء کیفیت در طول سال انجام شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این نیز ایجاد ستاد دائمی نمایشگاه منطقه‌ای قرآن و عترت می‌تواند کمک به‌سزایی در راستای جذب مخاطب داشته باشد از طرفی این تعاملات کیفیت کار نمایشگاه را بالا خواهد برد.

انورحسینی اضافه کرد: یکی از مواردی که لازم می‌دانم در این راستا مطرح کنم این است که نباید برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت را به ایام ماه مبارک رمضان محدود کنیم، لذا باید تمهیداتی صورت گیرد که در مناسبات دیگری از سال به برپایی نمایشگاه اهتمام شود.

نماینده اتحادیه قرآنی منطقه سه مشهد اظهار کرد: اگر قرار است فرهنگ‌سازی صورت گیرد، یقینا مجموعه‌های قرآنی از بسترهایی است که می‌تواند فرهنگ دینی و قرآنی و اعتقادی را در بین مردم گسترش دهد، آن را تقویت کند و جزء مبلغین مطرح در حوزه‌های دینی باشد.

وی با اشاره به استقبال مردم از غرفه‌های مشاوره نمایشگاه امسال، افزود: با توجه به در نمایشگاه سال جاری، در بخش مشاوره مراجعان زیادی داریم، برای برگزاری نمایشگاه در سال‌های آینده به این بخش نگاه کارشناسانه خواهیم داشت.

انورحسینی بیان کرد: در این راستا برنامه‌ریزی خواهیم داشت و در رشته‌های مختلف کارشناسان توانمند را برای حضور در نمایشگاه بکارگیری خواهیم کرد تا برای رده‌های سنی مختلف کودک، نوجوان و جوان در بخش بانوان و آقایان بتوانیم پاسخگوی نیاز مخاطبان در حوزه مشاوره دینی، قرآنی و... باشیم.

انتهای پیام
captcha