خدمات‌رسانی داوطلبانه و اشتیاق برای یاری‌رساندن به نیازمندان
کد خبر: 4140205
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
به‌بهانه هفته هلال احمر؛

خدمات‌رسانی داوطلبانه و اشتیاق برای یاری‌رساندن به نیازمندان

هرجا سخن از دستگیری و خیرخواهی داوطلبانه به میان می‌آید بی‌شک نام سفید و سرخ‌پوشان جمعیت هلال احمر آن‌جا خودنمایی کرده و این امر اشتیاق برای دستگیری در بحران‌ را در آن‌ها دوچندان می‌کند.

خدمات‌رسانی داوطلبانهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، در آستانه روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر برای این‌که با خدمات این جمعیت و اقدامات خیرخواهانه آن بیش‌تر آشنا شویم، پای صحبت‌های معاونت امور داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل نشستیم تا از اهداف و برنامه‌های این مجموعه بیشتر آشنا شویم.

ایرج آقایی، معاون امور داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل، 20 اردیبهشت ماه با اشاره به اقدامات معاونت داوطلبین این جمعیت اظهار کرد: این معاونت با اجرای طرح‌های عام‌المنفعه و بشردوستانه و با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان برای افراد نیازمند جامعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار اقدامات خوبی انجام داده است.

وی گفت: ارتقای فرهنگ داوطلبی در جامعه، ارتقای نیروی انسانی ماهر و داوطلب متخصص، تامین منابع مالی از طریق مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت خیرین، اقدامات بشر دوستانه در راستای ارزش‌های نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از ماموریت‌های مهم این معاونت است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل یادآور شد: این سازمان سه وظیفه اصلی دارد، که مهم‌ترین آن جذب و سازماندهی نیروی انسانی داوطلب است، به طوری‌که در این راستا افرادی که علاقمند به عضویت در جمعیت هلال احمر هستند از طریق سازماندهی این معاونت در چهار گروه مهارت، مشارکت، حمایت و هدایت جذب و ساماندهی می‌کنند.

وی تاکید کرد: این افراد بعد از عضویت در این جمعیت می‌توانند ضمن ارائه خدمات فنی، تخصصی، مشورتی و برنامه ریزی، با شرکت در برنامه‌های عام المنفعه و بشر دوستانه و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان فعالیت کنند.

به گفته آقایی شعار اصلی این سازمان در بحث ماموریت‌ها و وظایف اصلی این است که سازمان داوطلبان به عنوان حلقه اتصال بین «نیاز نیازمندان و توان توانمندان» است.

معاون امور داوطلبین جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به وظایف دیگر معاونت داوطلبان، تصریح کرد: ارائه خدمات حمایتی و درمانی به افراد نیازمند جامعه و آسیب‌دیدگان حوادث یکی دیگر از اقدامات خوبی است که این معاونت برعهده دارد.

 

خدمات‌رسانی به بیش از 5 هزار نیازمند در سال 1401

آقایی در ادامه با اشاره به خدمات حمایتی ارائه شده این معاونت در سال گذشته، خاطر نشان کرد: در سال 1401 به 5 هزار 332 نفر بیمار نیازمند به‌صورت بلاعوض وام درمانی قرض‌الحسنه ارائه شده است که مبلغ ریالی آن 8 میلیارد 830 میلیون تومان می‌باشد که 6 میلیارد 530 میلیون تومان آن برای 5 هزار 257 نفر به صورت بلاعوض بوده و برای 75 نفر نیز 2 میلیارد 300 میلیون تومان بصورت وام درمانی قرض الحسنه خدمات ارائه شده است.

وی در ادامه با تقدیر از خیرینی که همراه و یاری‌رسان این جمعیت در بحث‌های داوطلبانه هستند، خاطر نشان کرد: در بحث تهیه بسته‌های معیشتی برای افراد نیازمند با استفاده از ظرفیت خیرین در سال 1402 توسط پویش هلال رحمت در سطح استان 1875 بسته سبد معیشتی تهیه و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفته است.

معاون امور داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: همزمان با ماه رمضان 404 بسته غیر معیشتی نیز در اختیار مردم قرار گرفته و 9 مورد نیز سفره‌های افطاری در قالب سفره‌های مهربانی برای افراد نیازمند در سطح استان برپا شد.

به گفته معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل، «پویش هلال رحمت» از اسفند ماه سال گذشته تا اول اردیبهشت‌ ماه سال‌جاری ادامه داشت، که این طرح به صورت کشوری با هزینه یک میلیارد 30 میلیون تومان است که با استفاده از ظرفیت خیرین برای افراد نیازمند هزینه شد.

وی یادآور شد: اعزام 22 کاروان سلامت در مناطق کم‌برخوردار و محروم استان با هدف ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای افراد نیازمند انجام شد.

گفتنی است، از این 22 کاروان، 1943 نفر بهره مند شدند و ارزش ریالی آن 451 میلیون تومان می‌باشد که در سطح استان اردبیل در سال گذشته انجام شده است.

آقایی به تعداد پروژه‌های داوطلبی اجرا شده نیز اشاره کرد و گفت: 33 پروژه با بهره وری 1611 نفر و با ارزش ریالی 532 میلیون تومان به مناسبت های مختلف در سال گذشته انجام شده است.

به گفته وی طرح نیابت نیز یکی از طرح‌های حمایتی سازمان داوطلبان به شمار می‌رود که در قالب برنامه و طرح‌های مختلف در طول سال انجام می‌شود. دیدار از سرای سالمندان، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و دل‌جویی از افراد نیازمند از جمله آن‌ها می‌باشد که کل بهره‌وری آن در سال 1401 به تعداد 71 مورد بود و ارزش ریالی آن نیز 175 میلیون تومان می‌باشد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: طرح نذر آب 5 یکی دیگر از اقداماتی بود که در شهریور و مهر ماه سال گذشته در سه روستای استان اجرا و برای 1250 نفر از افراد نیازمند در مناطق روستایی ارائه خدمات شد که ارزش ریالی آن 490 میلیون تومان می‌باشد.

انتهای پیام
captcha