انس دانشجویان با قرآن تقویت شود
کد خبر: 4139751
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کلانتری:

انس دانشجویان با قرآن تقویت شود

معاون وزیر علوم با بیان اینکه برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها از ویژگی‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است، گفت: دانشجو باید از هر دریچه‌ای با قرآن کریم اُنس داشته باشد و این اُنس، تقویت شود.

شست مقدماتی اختتامیه جشنواره قرآنبه گزارش ایکنا از لرستان، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز، ۱۹ اردیبهشت‌ماه در نشست مقدماتی آیین پایانی جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور به‌ میزبانی دانشگاه لرستان، گفت: جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها، بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویداد آموزش عالی کشور و مصداق مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در هر استانی که جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار شده منشاء خیر و برکت بوده است، افزود: برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌ها از ویژگی‌های دانشگاه تراز انقلاب اسلامی است و دانشجو باید از هر دریچه‌ای با قرآن کریم اُنس داشته باشد و این اُنس، تقویت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باعث تقویت هم‌افزایی دانشگاهی می‌شود و می‌تواند فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا دهد، اضافه کرد: ارتباط بین دانشگاه و جامعه باید گسترش یابد و دانشگاه بتواند نقش هدایت‌گر ایفا نماید.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های قرآن و عترت در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد که بایستی شکوفاتر شوند و در جامعه باعث تغییرات مثبت فرهنگی و اجتماعی شوند.

وی با بیان اینکه نهاد دانشگاه باید از جنبه‌های مختلف مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود را تقویت کند و یکی از مصادیق این مسئولیت‌پذیری اجتماعی، حمایت از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی است، ادامه داد: «دانشگاه باید توانمندی‌های خودش را در اختیار جامعه قرار دهد و بتواند ظرفیت‌های جامعه را تقویت و توانمند کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه‌ها متناسب با سند دانشگاه اسلامی است و دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، دانشگاهی است که بتواند به مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود در سطوح محلی، استانی و ملی عمل کند

انتهای پیام
captcha