تعریف پیوست‌ آموزشی – پژوهشی برای مسابقات قرآن
کد خبر: 4139589
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
سعید رحمانی تأکید کرد:

تعریف پیوست‌ آموزشی – پژوهشی برای مسابقات قرآن

داور مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اینکه همواره باید یک پیوست آموزشی - پژوهشی ضمیمه مسابقات باشد، گفت: اگر این پیوست نباشد مسابقات کارکرد خود را به مرور از دست خواهد داد و اقبال مردم هم به این رویداد کم می‌شود.

تعریف پیوست‌های آموزشی – پژوهشی برای مسابقات قرآن

سعید رحمانی، داور مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره این رویداد قرآنی گفت: بعد از عبور از شرایط کرونایی اکثر مسابقات روال عادی خود را پیدا کرده و تمام مراکز به تبع از هم از مرحله رقابت‌های مجازی عبور کرده و شروع به برگزاری حضوری رقابت‌های قرآنی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا شاهد افت سطح فنی اجراهای قاریان بودیم، بیان کرد: مجدد قاریان و حافظان قرآن کریم در حال رسیدن به دوران قبل از کرونا و بازیابی توانمندی اصلی خود هستند.

این مدرس قرآن کریم بیان کرد: وظیفه گروه اجرایی و گروه داوری مسابقات این است که تفکرات نویی را وارد مسابقات کرده و جهش جدیدی در آموزش داشته باشند تا از این طریق تلاوت‌ها ارتقا یابد. این رویه که فقط طی دو سه روز مسابقات برگزار شود و سپس همه چیز تمام شده و به فراموشی سپرده شود، باید تغییر کند.

رحمانی تصریح کرد: همواره باید یک پیوست آموزشی - پژوهشی ضمیمه هر مسابقه‌ای باشد. اگر این پیوست نباشد مسابقات کارکرد خود را به مرور از دست خواهد داد و اقبال مردم هم به این رویداد کم می‌شود. باید از مسابقه و فضاسازی و موج آن برای ارتقای تلاوت‌ها و فرهنگ‌سازی استفاده کرد.

داور مرحله نهایی سی و هفتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم بیان کرد: این فرهنگ‌سازی باید در طول سال ادامه پیدا کند و اجازه ندهیم متسابق رها شده و آموزش‌ها نادیده گرفته شود. آموزش‌ها باید فرایندی و دومینووار ادامه داشته باشد، یعنی هر آموزش‌دهنده‌ای در یک سطح، آموزش‌گیرنده را به دست آموزش‌دهنده‌ای در سطح بالاتر بدهد تا قرآن‌آموز در سایه این فرایندها ارتقای خود را ببیند.

رحمانی بیان کرد: باید بتوانیم در سایه آموزش‌های منظم و سازمان‎یافته، ارتقای متسابقان را هم داشته باشیم، این موضوع در مسابقات بی‌رنگ یا کم‌رنگ است.

وی درباره اهمیت و ضرورت میزبانی استان‌های مختلف از رویدادهای قرآنی و فرهنگی سراسری افزود: وقتی حال و هوای شهر قرآنی شود و بوی قرآن در یک استان بپیچد، موجی که با این حرکت ایجاد می‌شود، موج فرهنگی است و می‌تواند به فضای فرهنگی استان کمک کند. مسئولان با برنامه‌ریزی درست باید روی این موج قرآنی در استان حساب ویژه‌ای باز کنند.

تیمور کاکایی

انتهای پیام
captcha