اعزام 118 تیم پزشکی به مناطق محروم البرز
کد خبر: 4139346
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

اعزام 118 تیم پزشکی به مناطق محروم البرز

رئیس بسیج جامعه پزشکی البرز گفت: همزمان با آغاز هفته سلامت اعزام تیم‌های درمانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق حاشیه‌نشین، روستایی و کمتربرخوردار استان آغاز و در هفته بسیج سازندگی نیز این اعزام‌ها و خدمات‌رسانی‌ها ادامه دارد.

بسیج جامعه پزشکی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی البرز، علی جمال‌محمدی، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان البرز اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته سلامت (9 اردیبهشت) اعزام 58 تیم‌ درمانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق حاشیه‌نشین، روستایی و کمتربرخوردار استان آغاز و در هفته بسیج سازندگی نیز این اعزام‌ها و خدمات‌رسانی‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های اعزامی به مناطق کمتربرخوردار و حاشیه‌نشین استان در حوزه‌های عمومی، تخصصی و دندانپزشکی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: بسیجیان جامعه پزشکی البرز در قالب گروه‌های پزشکی، پرستاری، مامایی، بهداشت روان، تغذیه و آموزش‌های سلامت به مناطق هدف اعزام می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای هفته سلامت تاکنون ۷۰۰ نفر از ساکنان مناطق هدف آموزش‌های بهداشتی و امدادی را فرا گرفته‌اند، اظهار کرد: ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و فرزندآوری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در ادارات، مساجد و پایگاه‌های بسیج برنامه‌های آموزشی برگزار شود.

جمال‌محمدی افزود: در هفته جوانی جمعیت که از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود، ۶۰ تیم دیگر به مناطق مسکونی هدف فرستاده می‌شوند ضمن اینکه در تمام ادارات کل نیز جلساتی با همین منظور با حضور خانواده‌های کارکنان برگزار می‌شود.

وی هماهنگی برای تسهیلگری درمانگاه‌های مردم‌نهاد در زمان صدور مجوز تا عملیاتی‌ شدن ارائه خدمات، تقویت نظارت‌های حوزه سلامت در زمینه به‌کارگیری نیروهای امدادی و سلامت حرفه‌ای، برگزاری دو دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای در حوزه سلامت با هدف صیانت از حقوق شهروندنی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام بسیج جامعه پزشکی در هفته‌های پیش‌رو عنوان کرد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی گفت: تقدیر از مزدوجین سال ۱۴۰۱ و والدینی که در سال گذشته دارای فرزند شده‌اند در راستای تحقق موضوع «ایران جوان بمان» از دیگر برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

جمال‌محمدی یادآور شد: تیم‌های اعزامی به مناطق هدف روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ مورد و به‌طور میانگین ۸۰ مورد ویزیت و خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌دهند، به‌طوری که ماهانه بیش از چهار هزار نفر تحت پوشش این خدمات قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha