فعالیت اقتصادی برای درآمد بیشتر و رفاه خانواده توصیه اسلام است
کد خبر: 4138695
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳

فعالیت اقتصادی برای درآمد بیشتر و رفاه خانواده توصیه اسلام است

امام جمعه همدان گفت: کار کردن و تولید و به طور کلی فعالیت اقتصادی داشتن برای درآمد بیشتر و رفاه خانواده، توصیه اسلام است و معنا ندارد روند طبیعی جامعه‌ به نحوی باشد که افراد با کمک‌ گرفتن از دیگران زندگی خود را سپری کنند.

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، امروز جمعه 15 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: نماز به عنوان یک واجب الهی آداب خاص خود را دارد و ما باید در به جا آوردن این عبادت به ملکوت نماز پی برده و آداب ظاهری و باطنی نماز را رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ثواب نماز بسیار بالاست اما ثواب نماز جماعت بیش از فرادی سفارش شده و ثوابش طبق روایات 25 برابر نماز فردی است، افزود: باید قدر نماز جماعات و جمعه را بدانیم.

خطیب جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به هفته کارگر اشاره کرد و گفت: اسلام کار را یک ارزش و کارگر را فردی ارزشمند می‌داند و به تولید حداکثری توصیه دارد.

وی با بیان اینکه ما در فرهنگ اقتصادی خودمان یاد گرفته‌ایم که وابسته به حقوق دولتی و یا ماهیانه شویم، افزود: کار کردن و تولید و به طور کلی فعالیت اقتصادی داشتن برای درآمد بیشتر و رفاه خانواده، توصیه اسلام است و معنا ندارد روند طبیعی جامعه‌ به نحوی باشد که افراد با کمک‌ گرفتن از دیگران زندگی خود را سپری کنند

شعبانی خطاب به جوانان گفت: شغل تنها پشت میز نشینی و دریافت حقوق ثابت از دیگری نیست و فردی که روزی خانه در دست اوست، به دنبال تولید بیشتر باشد.

وی با اشاره به روایات ائمه اطهار بر کار و تلاش برای به دست آوردن روزی خانواده گفت: جوانی که دنبال کار و تلاش می‌رود و دستش را جلوی دیگران دراز نمی‌کند بسیبارارزشمند است و خدا را در روز قیامت ملاقات می‌کند و صورتش مانند قرص ماه است و این روایات نشان از این دارد که نگاه اسلام به فعالیت اقتصادی چگونه است.

شعبانی با بیان اینکه ثروت عزت ایجاد می‌کند و بیکاری موجب ذلت است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با کارگران ریشه بیشتر معضلات کشور را بیکاری دانستند.

خطیب جمعه همدان خطاب به مسئولان دولت گفت: دولت باید بستر را برای تولید کنندگان فراهم کند تا اشتغال بیشتری برای جوانان ایجاد شود چرا که تصمیم غلط اقتصادی مسئولی می‌تواند سرمایه یک جوان را به باد بدهد اگر عرصه اقتصادی قابل پیش بینی نباشد، همانند بورس در سال‌های گذشته، هدر رفت سرمایه صورت می‌گیرد.

وی به سفر رئیس جمهور به سوریه اشاره کرد و گفت: این سفر می‌تواند روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه را تسهیل بخشد و این سفرها باید بسترهای اقتصادی کشور را بیشتر فراهم کند و امروز عظمت کار شهدای مدافع حرم به خوبی خودش را نشان می‌دهد.

خطیب جمعه همدان در ادامه با بیان اینکه جلسات مطالبه‌گری در سطح استان باید با منطق از سوی دو طرف همراه باشد، گفت: اجازه ندهیم به سمت حاشیه برود چرا که در این صورت موجب کندی کار می‌شود و این جلسات باید گره گشای کار مردم باشد. در این جلسات مسئولان با منطق جواب دهند و مطالبه‌گران نیز بر اساس قوائد مطالبه‌گری، سوال بپرسند

شعبانی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم به ابعاد شخصیتی شهید مطهری پرداخت و افزود: جامعه برای ارتقا تمدنی و ارتقا فرهنگ، نیازمند قدردانی از فرهنگیان است و هر چند ارزش معلم ارزشمند شود به ارتقاء جامعه کمک می‌کند.

وی یادآور شد: امیدواریم مشکلات این قشر در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی و به ویژه در حوزه رتبه بندی معلمان حل شود. تریبون نماز جمعه را در اختیار فرهنگیان و کارگران برای مطالبات به حق خود قرار خواهیم داد، این تریبون تنها مختص به مسئولان برای ارائه گزارش نیست، بلکه تریبون نماز جمعه بهترین بستر است تا این اقشار زحمت کش، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند

نماینده ولی فقیه در استان همدان خطاب به مسئولان گفت: گاهی از موارد همسایه‌های حسینیه حضرت امام(ره) از نحوه پارک برخی از ماشین‌ها گله‌هایی دارند که لازم است برای رفع این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha