برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در کرمان تشریح شد
کد خبر: 4137736
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در کرمان تشریح شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ضمن تشریح برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در کرمان گفت: تجلیل از معلمان نمونه استان، نواختن زنگ «سپاس معلم» در مدارس و... از جمله برنامه‌های بزگداشت هفته معلم در کرمان است.

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم، بیان کرد: تجلیل از معلمان نمونه استان از برنامه‌های بزرگداشت روز معلم در کرمان است که یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. همچنین ۹ معلم استان در برنامه کشوری دیدار معلمان نمونه با رهبر معظم انقلاب شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: نواختن زنگ «سپاس معلم» در مدارس برای تقدیر از فعالیت‌های معلمان در روز شنبه ۱۶ اردیبهشت، گردهمایی مدیران گذشته آموزش و پرورش، ارسال تقدیرنامه‌ای برای معلمان سراسر استان با امضای استاندار، برگزاری برنامه‌هایی در شهرستان‌ها با حضور معاونان اداره کل، تجلیل از پیشکوستان آموزش و پروش استان و... از جمله برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در کرمان است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش استان در یک سال گذشته پرداخت و گفت: بزرگترین کار امسال، استقلال اداره آموزش و پرورش شهرستان جازموریان بود زیرا با وجود ۱۳ هزار دانش‌آموز در جازموریان این اقدام امری ضروری بود.

وی ادامه داد: اجرای طرح پنجشنبه‌های شهدایی، اجرای طرح روخوانی و روانخوانی قرآن در تابستان ۱۴۰۱، شرکت بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در اردوهای مکتب شهید سلیمانی و حضور آنها گلزار شهدای کرمان، اعزام بیش از ۵ هزار دانش‌آموز و عوامل اجرایی به اردوهای راهیان‌نور، برپایی جشن تکلیف دانش‌آموزی در سراسر استان و افتتاح و راه‌اندازی ۹۰ پایگاه مطالعاتی دانش‌آموزی از جمله اقدامات انجام شده است.

رضایی با اشاره به تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های استان با مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: استان کرمان با افتتاح ۴۱۰ کلاس درس رتبه اول را در افتتاح کلاس‌های درس به دست آورد. برای مهرماه نیز حدود ۸۰ پروژه افتتاح می‌شود. کلنگ‌زنی ۷۲ مدرسه از محل جذب کمک‌های خیرین انجام شده، ۹۸ مدرسه نیز از محل اعتبارات نوسازی مدارس به بهره‌برداری خواهد رسید و تلاش داریم فضای امن را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برای فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم، تصریح کرد: سال گذشته ۵۰ هزار دانش‌آموز از سراسر کشور در اردویی یک روزه شرکت کرده و از آموزش‌های قرآنی لازم بهره‌مند شدند و در کانون‌های فرهنگی شهرستان‌ها فعالیت دارند.

رضایی از افتتاح سالن شایستگان با ظرفیت هزار و صد نفر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: افزایش ۳۱ درصد فضای ورزشی مدارس، مناسب سازی فضاهای ورزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و... از جمله اقدامات یک سال گذشته آموزش و پرورش کرمان است.

انتهای پیام
captcha