جذب دانشجوی خارجی در آذربایجان غربی با جدیت دنبال شود
کد خبر: 4136614
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام قریشی:

جذب دانشجوی خارجی در آذربایجان غربی با جدیت دنبال شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: با توجه به هم‌مرز بودن این استان با سه کشور، جذب دانشجوی خارجی می‌تواند در این استان با جدیت دنبال شود که نیازمند توسعه امکانات است.

سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و محمدعلی زلفی گل وزیر علومبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری 5 اردیبهشت با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: استان آذربایجان غربی از نظر توسعه آموزش عالی رتبه بالایی ندارد و نیازمند توجه ویژه دولت و وزارت علوم است.

حجت‌الاسلام قریشی گفت: با توجه به هم‌مرز بودن این استان با سه کشور، جذب دانشجوی خارجی می‌تواند در این استان با جدیت دنبال شود که نیازمند توسعه امکانات است.

وی با اشاره به سفر خود به ترکیه و دیدار با دانشجویان ایرانی ادامه داد: تعداد این دانشجویان زیاد است ولی متاسفانه به دلیل موانع موجود از جمله مباحث سربازی امکان تحصیل و بازگشت به کشور را ندارند در حالی که علاقه‌مند به تحصیل در ایران هستند و وزارت علوم همه همت خود را برای بازگشت دانشجویان ایرانی به داخل کشور و همچنین جذب دانشجوی خارجی به کار گیرد.

امام‌ جمعه ارومیه با بیان اینکه سعی شود نیروهای نخبه در همان دانشگاه‌ها به‌کارگیری شوند، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم، شناسایی نیروهای نخبه، کارآمد و متدین است تا اینها به عنوان هیئت علمی و در دانشگاه‌ها جذب شوند و آینده دانشگاه هم از نظر علمی، هم از نظر انقلابی کار شود.

محمدعلی زلفی‌گل،‌ وزیر علوم نیز در این دیدار گفت: وقتی امام‌ جمعه شهری خود دانشگاهی است این افتخاری برای دانشگاه است و بی‌شک موجب خیر و برکت برای جامعه دانشگاهی است. در این استان با توجه به تنوع قومیت‌ها، مدیران به ویژه مدیران دانشگاهی باید طوری رفتار کنند که همه قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف احساس آرامش کنند.

زلفی‌گل از مدیریت آموزش عالی در آذربایجان غربی قدردانی کرد و گفت: آرامش کامل در دانشگاه‌های این استان برقرار است و جریان آموزش و پژوهش با قدرت در جریان است.

وی با اشاره به استقلال دانشگاه صنعتی ارومیه از نظر هیئت امنا و هیئت ممیزه از دانشگاه ارومیه گفت: تاسیس رشته‌های جدید که در استان آذربایجان غربی و شمال غرب وجود ندارد به توسعه علمی این دانشگاه کمک می‌کند.

گفتنی است، رؤسای دانشگاه‌های ارومیه و صنعتی ارومیه نیز در این دیدار حضور داشتند.

 

انتهای پیام
captcha