فعال مجازی الجزایری به هتک حرمت مسجد متهم شد
کد خبر: 4136583
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

فعال مجازی الجزایری به هتک حرمت مسجد متهم شد

اقدام یک جوان فعال مجازی در الجزایر که در هنگام ورود به یک مسجد اقدام به پخش موسیقی رپ کرده بود با واکنش منفی گسترده کاربران مجازی در این کشور روبرو شد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، نام مروان الباتنی، جوان تولیدکننده محتوای مجازی الجزایری، پس از انتشار کلیپی از داخل یک مسجد، در رسانه‌های اجتماعی در الجزایر مطرح شد.

الباتنی در این کلیپ که در صفحه تیک تاک خود منتشر کرد وارد مسجدی شد و اقدام به تلاوت قرآن کرد. در حین تلاوت قرآن صدای یک خواننده رپ غربی در پس زمینه این کلیپ شنیده می‌شد. موسیقی استفاده شده در این کلیپ که کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند مناسب مسجد نیست مورد انتقاد قرار گرفته است. این ویدئو در تیک تاک ترند شد.

این اقدام مروان الباتنی با موجی از انتقادات مواجه شد و کاربران فضای مجازی این کشور از مقامات الجزایری خواستند تا تحقیقاتی را درباره این حادثه آغاز و او را وادار به پاسخگویی در باره این عمل کنند.

برخی فعالان توئیتری پرسیدند که چرا اینفلوئنسرها در جامعه مایه تمسخر شده و با عدم تأیید جامعه مواجه هستند و چرا با وجود آن میلیون‌ها بازدیدکننده دارند؟

عادل سعید یک فعال توییتری نوشت: ما در کشورمان به تولیدکننده محتوا نیاز داریم، اما در صنعت محتوا به افراد متشخص و مبتکر نیاز داریم؛ واقعیت کنونی این است که 90 درصد محتوا تکراری، کپی‌برداری و فاقد محتوای مفید است.

یکی دیگر از کاربران نوشت: بعد از دیدن کلیپ مروان الباتنی بیشتر و بیشتر مطمئن شدم که امروزه دینداری تبدیل به مد یا ابزاری برای کسب شهرت شده است.

گزارش‌هایی تأیید نشده مبنی بر دستگیری وی توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است. این  جوان الجزایری در شبکه اجتماعی تیک تاک بیش از سه میلیون دنبال کننده دارد و ویدئوهای او در آنجا بیش از 43 میلیون لایک به دست آورده است.

انتهای پیام
captcha