جشن‌ گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4135552
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

جشن‌ گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان برگزار شد

جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غید عمد، با حضور جمعی از مسئولان استان و خیرین در تالار برق کرمان برگزار و مبالغی برای آزادی مددجویان به ستاد دیه استان اهدا شد.

جشن گلریزان در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غید عمد، امشب، ۳۰ فروردین‌ماه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان، خادمیاران رضوی و جمعی از مسئولان استان و خیرین در تالار برق کرمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، در جریان این جشن حضور در این جلسه را خیر بزرگ دانست و گفت: ماه رمضان میدان بزرگ تربیت و قرآن روح ماه رمضان و سند و نسخه هدایت انسان است. ماه رمضان یکی از بزرگترین بسترهای تربیتی برای انسان است.

وی با بیان اینکه ثروت وسیله است نه هدف به همین دلیل گروهی آن را برای آخرت ذخیره می‌کنند، افزود: هر چیزی که داریم امانت است که می‌توان از آن بهره برد. اصل دیگر مساعدت و کمک به دیگران است و امروز در جشنی حضور داریم که جبران آن با خداوند است.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کمک و حضور در جشن گلریزان سبب شادی و نشاط یک خانواده می‌شود، گفت: از نکات دیگری که بر آن تأکید شده احسان و محبت است. گاهی یک محبت کوچک سرنوشت انسان را به طور کلی عوض می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان نيز در این مراسم با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال ۵۵ جشن‌ گلریزان در سراسر استان پر رونق‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱، به همت ستاد دیه استان کرمان و خیران ۲۵۴ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان با بدهی بیش از ۲۰ میلیارد تومان آزاد شدند. البته بدهی آنها ده برابر این رقم بود که ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن به همت خیران تأمین اعتبار شد و بیش از ۹۰ درصد بدهی این افراد به صلح و سازش ختم شد.

حجت‌الاسلام حمیدی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۷ نفر مددجو در زندان‌های استان چشم انتظار جشن‌های گلریزان هستند، گفت: برای آزادی این افراد ۳۵ میلیارد تومان پول نیاز است که ۱۲ میلیارد تومان آن به حساب ستاد دیه واریز شده و واریزی‌ها ادامه دارد.

در این مراسم مبلغ یک‌صد میلیون تومان از سوی خادمیاران رضوی، ۱۵ میلیون تومان از سوی امام جمعه کرمان و ۱۵ میلیون تومان از طرف استاندار کرمان اهدا شد. همچنین رئیس ستاد دیه کشور ۲۰۰ میلیون تومان، کارکنان بانک کشاورزی ۴۵ میلیون تومان، اصناف پسته کرمان ۵۰ میلیون تومان، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی جمعی از خیرین ۵۹۰ میلیون تومان، کارکنان اداره کل امور اقتصادای و دارایی استان ۱۰ میلیون تومان، بسیج حقوقدانان و وزشکاران با مشارکت سپاه ثارالله ۲۰۰ میلیون تومان، کارکنان ثبت احوال کرمان ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، بیمه سلامت ۱۴ میلیون تومان و کارکنان ستاد انتظامی استان ۲۰ میلیون تومان به ستاد دیه کرمان اهدا کردند.

انتهای پیام
captcha