پذیرش سومین دوره تخصصی علوم حدیث در سطح ۳ حوزه آغاز شد
کد خبر: 4134637
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

پذیرش سومین دوره تخصصی علوم حدیث در سطح ۳ حوزه آغاز شد

رئیس مرکز تخحصصی معارف اهل‌بیت(ع) از آغاز پذیرش سومین دوره تخصصی علوم حدیث در سطح سه و نهمین دوره کلام اسلامی ویژه سطح ۴ حوزه خبر داد.

رضا برنجکار، رئیس مرکز تخصصی معارف اهل‌بیت(ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا برنجکار، رئیس مرکز تخصصی معارف اهل‌بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مرکز تخصصی معارف اهل‌بیت(ع) برای نهمین سال متوالی دوره‌های تخصصی خود را در حوزه‌های کلام و حدیث در سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه برای برادران طلبه برگزار می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مرکز تخصصی معارف اهل‌بیت(ع) فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ و با مجوز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آغاز و تاکنون ۸ دوره موفق کلام امامیه در سطح ۳ را در قم و ۲ دوره در یزد و گرگان با همکاری مراکز علمی آن شهرستان‌ها برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ با مجوز شورای عالی گسترش حوزه‌های علمیه، مرکز تخصصی معارف اهل‌بیت(ع) فعالیت خود را گسترش داده و رشته کلام امامیه با گرایش «مبدا و معاد» را در سطح ۴ حوزه راه‌اندازی کرد و تاکنون از میان فارغ التحصیلان سطح ۳ کلام اسلامی در حوزه تخصصی کلام اسلامی، ۲ دوره در قم برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام برنجکار بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۹ نیز، با توجه به استقبال طلاب در شهر قم، دوره تخصصی «علوم حدیث» را در سطح ۳ راه‌اندازی کرد و در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ برای سومین دوره این رشته تخصصی طلبه پذیرش می‌کند. همچنین رشته تخصصی علوم حدیث گرایش «رجال الحدیث» در سطح ۴ از دیگر رشته‌های این مرکز می‌باشد که هر دو سال یکبار برگزار می‌گردد.

استاد دانشگاه تهران اظهار کرد: مدت زمان دوره‌های تخصصی سطح ۳، با توجه به دروس پیش‌نیاز و پایه و تخصصی حوزه دانشی رشته، سه سال تحصیلی می‌باشد که بعد از گذراندن واحد‌ها و ارائه پایان‌نامه، مدرک معتبر حوزه در سطح (معادل کارشناسی ارشد) در حوزه دانشی همان رشته به طلاب اعطا می‌گردد.

وی ادامه داد: همچنین در سطح ۴ با توجه به پژوهشی بودن این دوره‌ها و همراهی آن با دروس خارج طلاب، مدت زمان تحصیل سه سال خواهد بود که بعد از گذراندن واحد‌ها و ارائه رساله دکتری، مدرک معتبر حوزه در سطح۴ (معادل دکتری) در حوزه دانشی همان رشته به طلاب اعطا می‌گردد.

لازم به ذکر است، ثبت نام از طریق سامانه سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه(نجاح) به آدرس paziresh.ismc.ir خواهد بود وعلاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ساعات اداری با شماره همراه: ۰۹۰۳۵۹۳۵۷۹۶ تماس بگیرند.

پذیرش سومین دوره تخصصی علوم حدیث در سطح ۳ حوزه آغاز شد

انتهای پیام
captcha