پویش «ستاره‌های زمین» در کردستان اجرا نمی‌شود
کد خبر: 4131317
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸

پویش «ستاره‌های زمین» در کردستان اجرا نمی‌شود

مسئول قرآن قرارگاه خاتم استان کردستان گفت: پویش «ستاره‌های زمین» به دلیل عدم همکاری مسئولان دفتر مرکزی با استان امسال در کردستان اجرا نمی‌شود.

پویش ستاره‌های زمین

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، مسئول قرآنی قرارگاه خاتم استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: استان کردستان به لحاظ اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از استان‌های موفق کشور بوده اما نیازمند توجه ویژه‌ و جدی‌تر است.

وی افزود: در این راستا در برنامه‌های قرآنی اجرایی قرارگاه خاتم به ویژه طرح «حفظ 40 موضوع قرآنی» استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان استان کردستان صورت می‌گیرد و این امر می‌طلبد تا استان کردستان بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

مسئول قرآنی قرارگاه خاتم استان کردستان بیان کرد: طی سال گذشته سه‌هزار و 400 نفر کردستانی در طرح حفظ 40 موضوع قرآن شرکت کردند که از این تعداد هزار و 700 نفر از قروه، 800 نفر از بیجار، 300 نفر از کامیاران، 280 نفر از سقز، 180 نفر از بانه، دیواندره و دهگلان هر کدام 80 نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ 40 موضوع از ابتدای سال جاری در سطح استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سال جاری با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان سال‌های قبل بیش‌ از دو هزار و 500 نفر در این طرح شرکت‌ کنند.

موسوی با اشاره به اینکه بیشتر طرح‌های قرارگاه خاتم به صورت مردمی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های و فعالیت‌های قرارگاه خاتم خیرین همواره پای کار بوده‌اند.

وی با اشاره به دوره توانمندسازی مربیان قرآن استان کردستان گفت: سال گذشته 400 نفر از مربیان قرآن کردستانی در طرح توانمندسازی مربیان و فعالان قرآنی استان قرارگاه خاتم شرکت کردند که در پایان دوره برای آنان گواهی پایان دوره از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر شد.

مسئول قرآنی قرارگاه خاتم استان کردستان افزود: در راستای اجرای طرح «حفظ 40 موضوع قرآن» در هر شهرستان 20 نفر مربی قرآن با قرارگاه همکاری داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای پویش «ستاره‌های زمین» به عنوان یک پویش مردمی به مدت 2 سال همزمان با سراسر کشور در استان، بیان کرد: هدف از اجرای پویش ترویج جلسات خانگی قرآن و شکل‌گیری همخوانی‌های قرآن در خانواده‌ها است. سال گذشته این طرح در استان کردستان بسیار ضعیف اجرا شد و در سال جاری نیز به دلیل عدم همکاری و هماهنگی مسئولان دفتر مرکزی، جو حاکم بر استان و عدم رغبت خود ما نیز این طرح در استان کردستان اجرا نمی‌شود.

موسوی در پایان یادآور شد: در سال‌های گذشته در قرارگاه خاتم استان کردستان یک اردو 400 نفره به مشهد و یک اردو 300 نفره به قم فرستادیم اما در این اردوها هیچ هماهنگی و پشتیبانی از سوی تهران از قرارگاه نشد و با توجه به این امر و امکان اثرگذاری این عدم همکاری و پشتیبانی بر سایر برنامه‌های قرارگاه صلاح دیدیم که پویش ستاره‌های زمین در استان اجرا نشود.

انتهای پیام
captcha