ضرورت توجه ویژه دانشگاهیان به تولید علم در سال ۱۴۰۲
کد خبر: 4131279
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

ضرورت توجه ویژه دانشگاهیان به تولید علم در سال ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به توجه ویژه دانشگاهیان این دانشگاه به مساله تولید علم در سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و گفت: باید قدر نیروی انسانی را بدانیم و برای آنها ارزش قائل شده و شان و منزلت آنها را حفظ کنیم؛ چراکه اثر مثبت آن به خود سازمان باز خواهد گشت.

دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۴ فروردین‌ماه، در دیدار نوروزی با کارکنان دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ با فراز و نشیب های فراوان با همدلی همکاران توانمند دانشگاه سپری شد، اظهار کرد: در سال گذشته تمامی تلاش ما این بود که آنچه را که شایسته دانشگاه محقق اردبیلی هست به آن دست یابیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به نام سال« مهار تورم، رشد تولید» توسط مقام معظم رهبری، افزود: دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲ به مساله مهم تولید علم توجه ویژه ای خواهند داشت و امید می رود نقش موثری در تحقق شعار سال در حوزه علم و فناوری داشته باشیم.

چمنی اخلاق مداری را سرلوحه فعالیت های خود در دانشگاه عنوان کرد و افزود: برخورد توام با مهر و محبت باعث می شود تا امور مربوط به دانشگاه به نحو احسن انجام شود.

وی نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه یک سازمان دانست و تصریح کرد: باید قدر نیروی انسانی را بدانیم و برای آنها ارزش قائل شده و شان و منزلت آنها را حفظ کنیم؛ چراکه اثر مثبت آن به خود سازمان باز خواهد گشت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه از معاونان، مدیران و روسای دانشکده ها انتظار می رود به صورت هدفمند و ماموریت گرا عمل کنند، تاکید کرد: از کلیه همکاران دانشگاهی نیز به جد می خواهم تا از سیستم ها و روش های نوین در حوزه های تخصصی خود استفاده نمایند.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات همکاران در سال گذشته، ابزارامیدواری کرد: در سالجاری نیز کلیه حق و حقوق و مطالبات همکاران اعم از اعضای هیات علمی و کارمندان در موعد مقرر پرداخت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به تقارن آغاز سال جدید با ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و بهره مندی انسان از فیوضات الهی است.

وی یکی از راه های رسیدن به توحید را برنامه های معنوی ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: دشمنان به دنبال کم رنگ کردن برنامه های دینی، مذهبی، فرهنگی و معنوی هستند، از همین رو ما دانشگاهیان وظیفه داریم در سال جدید با رویکردی جدید و تحولی به وظایف خود در این زمینه عمل کرده و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

حسنی وظیفه ذاتی دانشگاهیان را آموزش و پژوهش و اجرای برنامه های فرهنگی توام با تربیت نسل صالح عنوان و تصریح کرد: اگر در این موارد کوتاهی داشته باشیم، قطعا در قیامت مدیون خواهیم بود.

وی به حضور پررنگ دانشگاهیان در برنامه های دینی، فرهنگی و نماز جماعت تاکید کرد و گفت: در خصوص شعار سال نامگذاری شده توسط مقام معظم رهبری نیز باید بدانیم که تولید صرفا تولید در صنعت نیست، بلکه ما دانشگاهیان نیز به بحث تولید علم توجه داشته باشیم و نقش خود را در تحقق شعار سال به خوبی ایفا نماییم.

انتهای پیام
captcha