تشرف حدود ۷۰ هزار زائر خارجی به آستان امامزادگان خراسان‌رضوی
کد خبر: 4131254
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

تشرف حدود ۷۰ هزار زائر خارجی به آستان امامزادگان خراسان‌رضوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ۲۵ اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۵ هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۶۷ هزار و ۲۰۵ نفر زائر خارجی بودند.

حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: طرح «آرامش بهاری» از 25 اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز در 123 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد.

وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال نو با حضور 35 هزار زائر در 55 بقعه متبرکه برگزار شد، افزود: در طول برگزاری طرح «آرامش بهاری» یک میلیون و 55 هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد 67 هزار و 205 نفر زائر خارجی بودند.

احمدزاده گفت: 296 هزار و 868 زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه‌های استان اسکان یافتند که از این تعداد 107 هزار زائر در بقاع متبرکه و 189 هزار زائر در حسینیه‌های استان به‌ویژه مشهد اسکان داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به همزمانی طرح آرامش بهاری با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از سوم فروردین‌ماه در بقاع متبرکه آغاز شد و محافل انس با قرآن، جلسات روزانه جزءخوانی در حال برگزاری است، همچنین در شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره‌های افطاری ساده برپا می‌شود.

احمدزاده با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه خراسان رضوی اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی و نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در خیمه معرفت با حضور مبلغان، غرفه‌های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی ارائه می‌شود و تعداد 235 هزار و 555 نفر از این خدمات فرهنگی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز 30 هزار و 649 مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی و بیش از 2000 نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.

احمدزاده با بیان اینکه 32 هزار و 438 زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند، گفت: در ایام نوروز 26 مستند از صدا و سیما و 14 مستند در فضای مجازی از بقاع متبرکه استان پخش و منتشر شد.

انتهای پیام
captcha