پویش «ستاره‌های زمین» در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4130994
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
ویژه خانواده دانشگاهیان؛

پویش «ستاره‌های زمین» در کرمانشاه برگزار می‌شود

با هدف ترویج جلسات خانگی قرآن کریم ویژه خانواده دانشگاهیان پویش «ستاره‌های زمین» توسط دانشگاه رازی کرمانشاه طی ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

برگزاری پویش «ستاره‌های زمین» در کرمانشاه

مریم عزیزی، مدیر مدرسه قرآن و عترت دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان با اعلام ویژه برنامه‌های این دانشگاه طی ماه رمضان، اظهار کرد: در قالب برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان تلاش کردیم تا برای ۱۳ هزار دانشجو، استاد و کارمند و خانواده‌های دانشگاهیان ویژه برنامه‌های قرآنی رمضان برگزار کنیم که از ابتدای این ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم و تمامی این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های قرارگاه قرآنی رمضان در استان ارائه می‌شود.

وی افزود: از اولین برنامه‌های این ماه برگزاری سلسله مسابقات روزانه ماه رمضان ویژه دانشجویان دانشگاه رازی است که از ابتدای این ماه درحال برگزار شدن است.

عزیزی به برگزاری مسابقات نقاشی به رنگ خدا براساس پیام آیه قرآنی اشاره کرد و گفت: این برنامه ویژه فرزندان اساتید، کارمندان و دانشجویان متأهل دانشگاه است.

مدیر مدرسه قرآن و عترت دانشگاه رازی اظهار کرد: برگزاری مسابقه تفسیر موضوعی برگرفته از کتاب «منشور جاوید» ویژه اساتید و کارکنان دانشگاه و پویش ضیافت همدلی با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای دانشجویان نیازمند دانشگاه همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه‌های اجرایی این ایام خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر رونق جلسات قرآن خانگی به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: پویش ستاره‌های زمین با هدف ترویج جلسات خانگی تلاوت قرآن کریم ویژه خانواده دانشگاهیان طی ایام رمضان در کرمانشاه درحال برگزار شدن است.

عزیزی به برگزاری نشست تفسیری با عنوان «جایگاه و نقش مربی از دیدگاه قرآن» خبر داد و گفت: این نشست برای اساتید دانشگاه رازی ۲۸ فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه قرآن و عترت دانشگاه رازی کرمانشاه یادآورد شد: از امروز ۱۴ فروردین برنامه صبحگاهی «پخش تلاوت قرآن و ادعیه در تمام دانشکده‌ها» انجام می‌شود همچنین پوستر آیات شاخص قرآن کریم و بنر‌های ماه مبارک رمضان در ورودی دانشکده‌ها و معاونت‌های این دانشگاه نصب شده است.

وی در ادامه از برگزاری مراسم تکریم و بزرگداشت حافظان قرآن دانشگاه رازی خبر داد و افزود: طرح «بر بال ملائک» ویژه حافظان قرآن برگزار می‌شود.

عزیزی به برگزاری محافل جزءخوانی قرآن در خوابگاه‌های دانشجویی از امروز ۱۴ فروردین از ساعت ۹ الی ۱۰ شب خبر داد و گفت: تولید محتوای قرآنی در کانال مدرسه قرآن و عترت در پیام‌رسان ایتا و برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر در حسینیه پیامبر اعظم(ص) دانشگاه ۱۵ دقیقه پیش از افطار از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

مدیر مدرسه قرآن و عترت دانشگاه رازی در پایان از برگزاری جشنواره درون دانشگاهی پژوهش‌های قرآن و عترت (معرفی کتاب، پایان‌نامه و مقالات برتر در حوزه قرآن و عترت) خبر داد و گفت: علاوه بر برگزاری کرسی‌های تلاوت روزانه قرآن که در مسجد دانشگاه با حضور قاریان دانشگاه رازی برگزار می‌شود محفل انس با قرآن همراه با تدبر با حضور قاریان ممتاز استان و اساتید تفسیر نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha