تولید مستند اسماءالحسنی + فیلم
کد خبر: 4129338
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
از سوی سازمان قرآن بسیج تهران

تولید مستند اسماءالحسنی + فیلم

رحیم قربانی از تولید مستند «اسماءالحسنی» و پخش آن از شبکه قرآن و معارف سیما خبر داد و گفت: در این مستند به تاریخچه تولید، نحوه شکل‌گیری آهنگ و آهنگسازی این اثر، سیر تاریخی انتشار و جزئیات دیگر اسماءالحسنی پرداخته شده است.

تولید مستند اسماءالحسنی از سوی سازمان قرآن بسیج تهران + فیلم

به گزارش ایکنا، مستند اسماءالحسنی از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ که اولین و تنها مستند تهیه شده در این زمینه است، تولید شد.

این مستند به روایت و پژوهش سیدمحمدهادی قاسمی بوده و تهیه کنندگی آن را رحیم قربانی برعهده داشته است. همچینن کارگردان این مستند علی جهان‌بخش است.

در این مستند اساتید پیشکسوتی همچون غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، هادی آزرم، احمد لیایی و حضور دارند. گویندگی این اثر را امیر ابوالقاسمی و سیدمحمدهادی قاسمی انجام داده است. این مستند در اولین روز فروردین ماه طی دو نوبت صبح و بعدازظهر از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ و تهیه کننده این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: ماه مبارک رمضان که می‌آید مردم با برخی از آواهای دینی ارتباط ویژه‌ای برقرار می‌کنند و خاطرات معنوی خوبی از آن آواها دارند.

وی افزود: یکی از این آواها شنیدن اسماءالحسنی است. این اثر نه تنها از سوی مردم ایران بلکه از سوی مسلمانان سایر کشورها و حتی غیرمسلمانان مورد استقبال قرار گرفته و ارتباط خاصی با آن دارند.

قربانی این اثر حدود 60 سال قبل تولید شده است، تصریح کرد: پس از پیگیری و تحقیقات فراوان متوجه شدیم، تاکنون هیچ مستند تحقیقی در مورد این اثر انجام نشده است، لذا از چند ماه قبل شروع به تحقیق کردیم و مستند ویژه‌ای آماده شده است.

تهیه کننده مستند اسماءالحسنی اظهار کرد: در این مستند به تاریخچه تولید، نحوه شکل‌گیری آهنگ و آهنگسازی این اثر، سیر تاریخی انتشار آن در سطح کشورهای مختلف و نحوه ورود آن به ایران، انتشار صوتی و بعدها تصویری این اثر و ... پرداخته شده و حاصل آن یک مستند 32 دقیقه‌ای شده که در نوع خود اثری قابل توجهی خواهد بود.

مشاهده مستند اسماءالحسنی 

انتهای پیام
captcha