اجرای طرح «آرامش بهاری و ضیافت الهی» در اردبیل
کد خبر: 4129035
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

اجرای طرح «آرامش بهاری و ضیافت الهی» در اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۲۷ بقعه متبرکه این استان برگزار خواهد شد.

اوقاف و امور خیریه اردبیلحجت‌‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از اجرای طرح «آرامش بهاری و ضیافت الهی» در ۲۷ بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح همچون سال‌های گذشته در امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و مساجد استان برگزار خواهد شد تا مسافران و گردشگران ورودی از فضای معنوی شکل گرفته استفاده کنند.

وی افزود: طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان را در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌کنیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تمام تلاش ما بر این است تا از ظرفیت این فضاهای معنوی استفاده کرده تا الگوی شایسته تربیتی برای نسل‌های آینده به وجود آورده و شرایط بهتری را در جامعه در تقارن بهار طبیعت و بهار معنوی شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده افزود: در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر سخنرانی، برپایی محافل و مجالس قرآنی، جزءخوانی را نیز همچون سال‌های گذشته در محافل و مجالس شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطر نشان کرد: علاوه بر فعالیت مستمر امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات به مردم، مساجد معین استان نیز در این ایام باز خواهند بود تا شاهد انجام فرایض عبادی و معنوی مردم در این ایام پر سفر و مملو از مسافرت‌های اوایل سال در بهار طبیعت باشیم.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت روزانه در بقاع متبرکه و خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم مذهبی و انقلابی، برگزاری مراسم سخنرانی، بیان احکام، مراسم ادعیه، برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با حضور مبلغین و روحانیون از دیگر برنامه‌های این طرح است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ستوده تاکید کرد: اقامه نماز جماعت دائمی و مناسبتی در ۲۷ بقعه، سخنرانی، برگزاری مراسم ادعیه، استفاده از ظرفیت مبلغ‌های بومی و اعزامی در بقاع متبرکه مجری طرح، برگزاری مسابقه با هدف معرفی بقاع متبرکه، برگزاری مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی و اجرای مراسمات فرهنگی در روز ۱۳ فروردین ماه همزمان با روز طبیعت و در ایام نوروز پیش بینی شده است.

انتهای پیام
captcha