اجرای طرح «ضیافت بهاری» در ۳۵ بقعه متبرکه شاخص چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4128604
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۴

اجرای طرح «ضیافت بهاری» در ۳۵ بقعه متبرکه شاخص چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در خصوص برنامه‌‌‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز 1402 در بقاع متبرکه با عنوان طرح «ضیافت بهاری»، گفت: طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی از 25 اسفندماه تا 3 اردیبهشت‌ماه در 35 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در خصوص برنامه‌‌‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز 1402 در بقاع متبرکه با عنوان «طرح ضیافت بهاری» بیان کرد: طرح آرامش بهاری و طرح ضیافت الهی از 25 اسفندماه تا 3 اردیبهشت‌ماه در 35 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

امیری با بیان اینکه برنامه‌های طرح آرامش بهاری همچون سنوات گذشته برای رفاه حال زائران در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: ویژه برنامه‌های تحویل سال شامل قرائت مجلسی قرآن کریم، قرائت مناجات آل‌یاسین و قرائت دعای تحویل سال در همه بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: آیین غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه و گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه قبل از آغاز سال جدید انجام خواهد شد.

امیری بیان کرد: برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز امسال خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: به‌دلیل اینکه ایام نوروز مقارن با ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود، ویژه‌برنامه‌های طرح ضیافت الهی در این ایام برگزار می‌شود؛ برپایی نماز جماعت، برگزاری برنامه سخنرانی و برپایی محفل انس با قرآن کریم و کرسی‌های تفسیر از جمله برنامه‌هایی است که در ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

اجرای طرح قرار دوازدهم در امامزادگان استان

امیری ادامه داد: همچنین برنامه افطاری ساده در تعدای از امام‌زاده‌ها انجام می‌شود و روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) که همزمان با «قرار دوازدهم» است، بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی گفت: قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در سحرگاه، عزاداری سالروز وفات حضرت خدیجه(س) با عنوان «خدیجه، مادر امت» از دیگر برنامه‌های رمضانی بقاع متبرکه در ضیافت الهی خواهد بود.

امیری از اعزام بیش از 20 روحانی و مبلغ بومی و غیربومی در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی خبر داد و افزود: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی 12 فروردین و برنامه‌های فرهنگی در 13 فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

امیری با اشاره به آمادگی زائرسراها برای پذیرایی از زائران و مسافرین، ادامه داد: زائرسراها و سویئت‌های واقع در بقاع متبرکه آماده برای اسکان زائران و مسافران نوروزی در این ایام می‌باشند.

گفتنی است، در ایام نوروز سال گذشته 70 هزار زائر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند.

انتهای پیام
captcha