کیار در چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد
کد خبر: 4127547
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴

کیار در چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان خبر داد.

نقشه رنگ بندی کرونا

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی احمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: هم‌اکنون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت دقیق و جدی ضروری است و باید از هرگونه غفلت و ساده‌انگاری در این زمینه خودداری شود.

وی افزود: در حال حاضر باید افراد جامعه با مراقب از سلامت خود، به نزولی شدن پیک فعلی کرونا کمک کنند.

احمدی با یادآوری اینکه کرونا هنوز وجود دارد و ریشه‌کن نشده است، تأکید کرد: طی روزهای اخیر، تعداد بستری‌شدگان در بیمارستان‌های استان دو رقمی شده و با گذشت ماه‌ها بدون فوتی کرونا، بار دیگر موارد منجر به فوت در استان گزارش شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان ساده‌ترین راه پیشگیری از کرونا را شستشوی مکرر دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک در فضای بسته و به‌خصوص در تجمعات و واکسیناسیون دز یادآور مطرح کرد و گفت: رعایت این نکات در پیشگیری از ابتلای شدید و مرگ و میر بر اثر کرونا بسیار مهم است.

احمدی افزود: رعایت بهداشت تنفسی از جمله، پوشاندن دهان در هنگام سرفه یا عطسه، جلوگیری از لمس صورت به‌ویژه چشم، بینی و دهان، پرهیز از تماس نزدیک با افراد بیمار و جلوگیری از ازدحام به‌ویژه در فضا‌های کم تهویه، در صورت امکان و تمیز کردن و گندزدایی اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می‌شوند از دیگر مواردی است که به پیشگیری و کاهش بیماری کمک می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: سالمندان و بیماران مزمن در پیک فعلی کرونا باید بیشتر مراقب باشند و در رعایت موازین بهداشتی اهتمام ورزند.

وی بیان کرد: در ۲ هفته گذشته ۴۳۴ بیمار با شکایت کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و در حال حاضر ۵۴ بیمار بستری در استان گزارش شده است که حال چهار نفر وخیم بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

احمدی در پایان گفت: همچنین از حیث رنگ‌بندی کرونایی، لردگان در وضعیت آبی قرار دارد، اردل، خانمیرزا، بروجن، شهرکرد و بن زرد و کوهرنگ، فارسان و سامان نارنجی هستند و کیار در وضعیت قرمز و بسیار خطرناک کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha