یاد حضرت حجت(عج) موجب نشاط جامعه می‌شود
کد خبر: 4127462
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام مؤمنی:

یاد حضرت حجت(عج) موجب نشاط جامعه می‌شود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام و انقلاب به‌دنبال فراگیرسازی یأس و ناامیدی در کشور هستند، گفت: تنها مطلبی که امیدبخش بوده، انسان را از بن‌بست‌های زندگی نجات می‌دهد و باعث نشاط در زندگی و امیدآفرین است، یاد حجت بن الحسن(عج) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته، ۱۹ اسفندماه، در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از ادعیه مفاتیح‌الجنان و آثار آغاز روز با سلام بر اهل‌ بیت(ع) اظهار کرد: آغاز روز با سلام به معصوم(ع)، از جهات مختلف به انسان انگیزه، انرژی و امید می‌دهد.

وی روز جمعه را روز زیارتی و سلام به امام زمان(عج) دانست و ادامه داد: با توجه و تأمل به کلمات سلام و دعای به اهل‌ بیت(ع)، انسان در آن روز از انرژی‌های منفی اطراف دور می‌شود و انسان خود را در معرض و محضر برکت ائمه اطهار(ع) قرار داده و از آسیب‌ها دور خواهد بود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام و انقلاب به‌دنبال فراگیرسازی یأس و ناامیدی در کشور هستند، گفت: تنها مطلبی که امیدبخش بوده، انسان را از بن‌بست‌های زندگی نجات می‌دهد و باعث نشاط در زندگی و امیدآفرین است، یاد حجت بن الحسن(عج) است.

وی افزود: در این بحبوحه پمپاژ ناامیدی توسط دشمن، حضور میلیون‌ها عاشق دل‌شیفته در شب و روز نیمه شعبان و در مسجد مقدس جمکران به‌عنوان پایگاه مهدویت، نشان‌دهنده این است که آنچه در قلب‌ها امید می‌آفریند توجه به بقیةالله‌الاعظم(عج) است.

مؤمنی در ادامه با تأکید بر اینکه امام ما حی و محجوب عن العالم است و زندگی‌هایمان به اشراف حضرت است، بیان کرد: هر روز صبح و عصر اعمال ما را خدمت صاحب‌الزمان(عج) عرضه می‌کنند و ما همواره در محضر حضرت قرار داریم.

وی ضمن ارائه تبیینی از شرفیابی علی بن مهزیار خدمت صاحب‌الزمان(عج)، به حدیث «مَا هُوَ مَحْجُوبٌ عَنْكُمْ وَ لَكِنْ حَجَبَهُ سُوءُ أَعْمَالِكُمْ» اشاره کرد و گفت: بقیةالله‌الاعظم(عج) می‌فرمایند: امام هیچ‌گاه از شما محجوب نیست، بلکه آنچه بین او و شما مانع شده، عملکرد بد و اعمال ناپسند آدمیان است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر یادآور شد: اینکه هر چیزی بخواهد از این گوش و چشم وارد شود، یا هر لقمه‌ای بخواهد خورده شود، معلوم است بین ما و حضرت حجاب ایجاد می‌کند؛ برای روئیت جمال مهدی زهرا(عج) باید چشم، گوش، قلب، جان و وجودمان را از پلیدی و آلودگی گناه پاک کرد.

مؤمنی تصریح کرد: اگر قرار باشد هر فردی از این چشم و هر نوایی در این گوش وارد شود، معلوم است که این دیده و گوش ظرفیت رؤیت جمال و شنیدن صدای مهدی را نخواهد داشت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به فراز «بِبَقَائِهِ بَقِیَتِ الدُّنْیَا وَ بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَى وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاءُ …» اشاره و اظهار کرد: قائم‌ منتظر مهدى(عج) آن امیدبخشى است که به بقایش دنیا باقی است و از برکتش بندگان روزى یافته‌‌اند و به وجودش زمین و آسمان استوار شده است.

وی با بیان اینکه به برکت نور الهی حجت بن الحسن(عج)، هر کسی دنبال هدایت است، گره مشکلات برای او باز می‌گردد، بیان‌ کرد: اگر به دنبال هدایت هستید، این در و آن در نزنید و درب خانه این‌ و آن خودتان را اسیر نکنید، با شرفیابی در حرم اهل‌ بیت(ع) در سحرگاه‌های نورانی و حضور در مسجد مقدس جمکران از خود صاحب‌الزمان(عج) بخواهیم که استاد طریق به ما معرفی کنند، والا در وادی هدایت اسیر و گم خواهیم شد.

مؤمنی به فراز «السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ» از زیارت‌نامه امام زمان(عج) در روز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: بقیةالله‌الاعظم(عج)، دوست ناصح خیرخواهی است که اگر به یادش باشی و نباشی به یادت است و اگر دعایش کنی یا دعایش نکنی همواره برای تو دعا می‌کند.

انتهای پیام
captcha