سه هدف دشمنان از پروژه مسمومیت‌ها؛ شایعه‌پراکنی در نگاه قرآن جرمی سنگین است
کد خبر: 4127165
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
خطیب جمعه تهران بیان کرد:

سه هدف دشمنان از پروژه مسمومیت‌ها؛ شایعه‌پراکنی در نگاه قرآن جرمی سنگین است

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه مسمومیت‌های پیاپی دانش‌آموزان از مصادیق «ایذای دائم» به معنای اذیت کردن مدام مردم است و با تأکید بر اینکه این واقعیت تلخ به وقوع پیوسته، به تشریح سه هدف دشمنان از این مسمومیت‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد خاتمی امروز 19 اسفند، در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) اقامه شد، با بیان اینکه از سفارش‌های عصر غیبت که تکلیف ماست، حفظ دین و ایستادن پای دین است، گفت: دینداری در عصر غیبت بسیار سخت است و پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند: یاران امام زمان(عج) دین خود را به سختی نگه می‌دارند چنانچه گویی می‌خواهند شب هنگام خارهای یک درخت را بکنند.

وی در ادامه مباحث خطبه‌های اول قبل درباره صفات خداوند در قرآن به بررسی صفت قدرت خداوند پرداخت و گفت: از جمله این آیات، آیاتی است که بیان می‌دارند قدرتمندان باطل را در هم شکستیم. خداوند در قرآن بیان می‌کند که قدرتمندان باطل را نصیحت و موعظه کردیم اما به نتیجه نرسید و لذا قرآن می‌گوید آنها را نابود کردیم و 50 بار این سخن در قرآن آمده است و در این رابطه واژه «تدمیر» به معنای از بین بردن و واژه «اخذ» آمده است.

خاتمی اظهار کرد: در برخی آیات دیگر قرآن هم ذکر شده که توطئه‌های این قدرتمندان باطل را خنثی کردیم و حدود 20 بار در قرآن این تعبیر آمده است. برای نمونه ولادت حضرت موسی(ع) در اوج خفا صورت گرفت؛ فرعون 70 هزار کودک بی‌گناه را سر برید تا موسی متولد نشود، قابله موسی از فرعونیان بود، سازنده صندوق موسی نجار فرعونی بود، گیرندگان صندوق از میان امواج آب از آل فرعون بودند و بازکننده صندوق خود فرعون یا همسر فرعون بود. حضرت موسی(ع) تا 20 سالگی در کاخ فرعون بزرگ شد و موسی در این کاخ، فرعون برانداز شد و این نشان می‌دهد اگر خداوند چیزی را اراده کند جز آن نخواهد شد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: درباره مولود این روزها؛ امام زمان(عج) نیز دشمنان می‌دانستند که ستم برانداز است و لذا از زمان امام جواد(ع) زیر نظر گرفتن اهل بیت(ع) شروع شد و امام هادی(ع) را از مدینه به سامرا تبعید کردند و یا وقت و بی‌وقت به خانه امام حسن عسکری(ع) می‌ریختند تا از اوضاع با خبر شوند و قابله های فراوانی در خانه ایشان می گماشتند تا وقتی امام متولد شد ایشان را از بین ببرند اما به رغم این فشارها این موعود امام متولد شد و این نشانه قدرت بی‌پایان خداست.

وی با اشاره به گذشت 1189 سال از تولد حضرت امام زمان(عج) گفت: آفرین بر شما ملت ایران که انصافا در تولد امام زمان(عج) سنگ تمام گذاشتید و بیش از سه میلیون و پانصد هزار نفر فقط به جمکران آمدید.

خاتمی با بیان اینکه این تنها یک اعتقاد شیعی نیست، گفت: این یک اعتقاد بین‌المللی اسلامی است و در صحاح سته اهل سنت نیز روایات مربوط به مهدویت وجود دارد و حتی می‌توان گفت این اعتقاد بین‌المللی الهیون عالم است و همه خداباوران به مهدویت اعتقاد دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: این باور ما باور حق است که روزی ظالمان می‌روند و تنها و تنها مهدی فاطمه(عج) حاکم بر جهان خواهد شد و روزی خواهد رسید که از استکبار و دول استکباری و آمریکا خبری نخواهد بود و آن روز خواهد رسید. این باور قرآنی ماست که «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» و روزی خواهد رسید که اسرائیل غاصب روی زمین نخواهد بود.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به روایتی از حضرت امام سجاد(ع) در خصوص عصر غیبت گفت: از نگاه این امام این عصر غیبت عصر دعوت به دین و دفاع از دین است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره خدمتگزار مخلص، شیفته بی قرار انقلاب اسلامی، مرحوم حسن غفوری فرد، گفت: ایشان از نمازگزاران جمعه بودند که به دیدار خدا رفتند و امروز هم مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز خواندند.

خاتمی درباره حادثه مسومیت پیاپی دختران دانش آموز اظهار کرد: این حادثه در روزهای اول فقط مربوط به قم بود اما الان بسیاری از شهرها را فراگرفته است.

وی افزود: سران اغتشاش سه برنامه برای آسیب رساندن به نظام داشتند؛ اولین برنامه آوردن مردم به کف خیابان‌ها بود و به جوانان و نوجوانان بازی خورده گفته بودند یک هفته در خیابان باشید نظام می رود که زبان حال شما مردم این بود که «شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه». به فضل خداوند این انقلاب ریشه در دل‌ها دارد و با چهار حرکت نابخردانه آقایان نظام آسیب نمی‌بیند.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: دومین برنامه آنها، جنگ مسلحانه بود و آذرماه آنها اعلام جنگ مسلحانه کردند و فراخوان هم دادند ولی هیچ‌کس نشنید. اصلا از همان اول برنامه این شیاطین ناکام بود. سومین برنامه آنها ایذای دائم است؛ یعنی اذیت کردن مدام ملت بزرگ ایران و این مسمومیت‌های پیاپی از مصادیق این ایذا است حال ممکن است بخشی از این اتفاق تحت تأثیر تلقین و استرس باشد اما در اینکه این واقعیت تلخ به وقوع پیوسته، هیچ تردیدی نیست.

خاتمی با اشاره به سه هدف دشمنان از این مسمومیت‌های پیاپی گفت: اولین هدف از بین بردن امنیت است. احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است. پدران و مادران فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند و تا ظهر دچار دلشوره هستند که کی برمی‌گردند و این هدف آنهاست که این دلشوره، فراگیر باشد. دومین هدف؛ توقف رشد علمی و تحصیلی فرزندان ایران است. برخی گفتند به مدرسه نمی‌رویم و این همان چیزی است که آنها می‌خواهند.

وی سومین هدف را اتهام به نظام و متدینین خواند و گفت: این تهمت واقعا صد در صد گناه است. اگر رسانه‌ها در روزهای آخر سال دنبال یک دروغ بزرگ هستند همین است که این حادثه را پای نظام و متدینین بنویسند. این دروغ البته نگرفته و نخواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری گفت: ایشان فرمودند کسانی که دست به این کارها می‌زنند، چه عاملند چه مسببند، باید حکم اشد مجازات برای آنها صادر و اجرا شود. ایشان همچنین فرمودند در مورد این افراد دیگر عفوی هم در کار نخواهد بود.

وی یادآور شد: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند مبنای فقهی دارد و این است که این افراد افساد فی‌الارض می‌کنند و حکم مفسد فی‌الارض، اعدام است. اینکه رئیس قوه قضاییه نیز حکم این افراد را نیز افساد فی‌الارض خواند براساس ماده 286 قانون مجازات اسلامی است که «هرکس به طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.»

خاتمی بیان کرد: جرم شایعه‌افکنان در این رابطه جرم سنگینی است؛ آنهایی که در رسانه متدینین را متهم می‌کنند، شایعه‎افکنی می‌کنند. در آیه 60 سوره احزاب هم به این مسئله اشاره شده است که «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ»؛ کسانی که اخیار وحشتناک نقل می‌کنند تا دل مردم بلرزد باید به شدت با آنها برخورد کرد.

وی ادامه داد: از رئیس قوه قضاییه که زمینه‌ساز آن عفو مناسب بودند، به همان ملاک می‌گویم جنایت این جنایتکاران نسبت به فرزندان این ملت گناه نابخشودنی است. به همین دلیل هم مقام معظم رهبری فرمودند این افراد به اشد مجازات برسند و از قوه قضاییه می‌خواهم با کسانی که مرجفون و شایعه‌پراکن در فضای مجازی و مکتوب هستند، با قاطعیت تمام برخورد کند.

خطیب جمعه تهران در ادامه درباره مراسم چهارشنبه آخر سال ابراز کرد: ما نه تنها با شادی مردم مخالف نیستیم بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم، نبوده‌ایم و نخواهیم بود؛ منتهی با نوروز اسلامی که با دعای «یا مقلب القلوب و الابصار» آغاز شود. سنت‌های خوب نوروزی مانند تمیز کردن خانه و شهر و صله رحم و کینه‌زدایی از دل و به دیدار بزرگان رفتن را پاس می‌داریم و اینها از سنتهای خوب اسلامی است.

وی اضافه کرد: به جوانان عرض می‌کنیم دنبال شادی بخردانه باشید که عقل به شما آفرین بگوید. چهارشنبه سوری که می توان به آن چهارشنبه سوزی گفت از آن مراسم‌ نابخردانه است. هنوز چهارشنبه سوری شروع نشده تعدادی جان خود را از دست داده‌اند یا چشم و سایر اعضای بدن خود را از دست داده‌اند. فکر نمی‌کنم هیچ عاقلی این شادی را تأیید کند. این مراسم خردورزانه است و انشالله جوانان این سخن از دل برآمده را خواهند شنید.

خاتمی با اشاره به روز 23 اسفند، سالروز تأسیس بنیادشهید انقلاب اسلامی در سال 1358 به دستور امام راحل عظیم الشأن گفت: این روز، روز شهدا نامگذاری شده است. ما همگی مدیون شهدا هستیم. این شهدا نبودند صدامی بود که می گفت سه روز دیگر در تهران با شما مصاحبه خواهم کرد. آنهایی که نگذاشتند صدام به هدفش برسد همین شهدا هستند. به تعبیر شهید مطهری همه مدیون شهدا هستند اما شهدا مدیون کسی نیستند. آنها نفیس ترین کالای خود که جانشان بود در راه خدا دادند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: مردم و مسولان نگاه تکریم به شهدا و خانواده شهدا دارند و باید این نگاه را ادامه دهند که امام (ره) فرمودند اینها نور چشم ما هستند. خانواده‌های شهدا عزیز هستند و باید تا همیشه عزیز و محترم بمانند. از بازماندگان شهدا هم می‌خواهم حریم پدرهای شهید خود را همچنان که نگه داشتند، نگه دارند و رفتار فاخر داشته باشند. فرزندان شهدا بدانند که پدرانشان بر آنها نظارت دارند. خوب عمل کنید به شما آفرین می‌گویند و بد عمل کنید رنجیده می‌شوند. بحمدلله خانواده‌های شهدا تاکنون بسیاری از آنها فاخر عمل کنند همچنان شهیدپسندانه عمل کنند.

انتهای پیام
captcha