مهدی یاوران چه ویژگی‌هایی دارند؟
کد خبر: 4126888
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

مهدی یاوران چه ویژگی‌هایی دارند؟

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با اشاره به برخی از ویژگی‌های مهدی یاوران گفت: ویژگی منتظر واقعی امام عصر همان ویژگی‌هایی است که یاران امام حسین(ع) داشتند و اولین آن نسبت به امام زمان خود باوفا بودند  و ما نیز به عنوان منتظر واقعی باید وفادار به امام زمان(عج) باشیم.

حجت‌الاسلام یونس علی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی

حجت‌الاسلام یونس علی‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک سالروز ولادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) اظهار کرد: وجود مبارک امام عصر سراسر خیر و برکت است، زندگی ما در عالم هستی به برکت امام عصر(عج) است و مهمان آن حضرت هستیم.

وی با بیان اینکه در روایات آمده اگر حجت خداوند روی زمین نباشد زمین اهلش را می‌بلعد، افزود: این روایت نشان‌دهنده اهمیت وجود امام عصر(عج) است و این همه خوبی‌ها و نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی داشته به برکت امام زمان است.

علی‌پور بأ تاکید بر اینکه ما در مقابل آن حضرت وظیفه داریم، گفت: مخصوصا که در ایام ولادت آن حضرت هستیم و خود را در زمره منتظران آن حضرت می‌دانیم باید بدانیم منتظر واقعی چه وظایفی دارد.

وی با اشاره به اینکه در روایتی از پیامبر اکرم(ص) است که فرمودند بالاترین اعمال امت من انتظار فرج بودن است، تصریح کرد: ویژگی منتظر واقعی امام عصر(عج) همان ویژگی‌هایی است که یاران امام حسین(ع) داشتند و اولین آن نسبت به امام زمان خود باوفا بودند و ما نیز به عنوان منتظر واقعی باید وفادار به امام زمان باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی گفت: دومین ویژگی یاران حسین‌بن‌علی ثابت قدمی آنها در مسیری بود که امام فرمودند و ما نیز نسبت به امام زمان باید ثابت قدم باشیم. در فتنه‌های آخرالزمان که دوران سرگردانی است باید ببینیم امام زمان چه آرمانی دارد و باید آن آرمان‌ها را در زندگی خود جاری و ساری کنیم که همان وفاداری و ثابت قدمی است.

وی با بیان اینکه یاران امام حسین ولایت پذیر و راضی به رضای الهی بودند، افزود: ما نیز باید راضی به رضای الهی باشیم و از آرمان امام زمان دست نکشیم و با عزمی راسخ و دلی پر امید منتظر واقعی امام زمان باشیم. بسیار مهم است که در زندگی روزمره به یاد امام زمان باشیم و از سیره آن حضرت تبعیت کنیم، برای فرج و سلامتی آن حضرت بسیار دعا کنیم و در سایه این منش و سبک زندگی ترویج دوستی و محبت اهل بیت را برای خود و دیگران داشته باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: در فتنه‌های آخرالزمان راهی که انسان بتواند نجات پیدا کند توسل به امام عصر است و منتظر واقعی به گونه‌ای زندگی می‌کند که نگاه و نظر مثبت امام زمان را می تواند جلب کند. اگر با هم همدل و هم جهت باشیم و دین خدا را کمک کرده و یاری برسانیم و گره‌های کوچک را باز کنید قطعا گره بزرگ که فرج امام زمان است محقق می‌شود و انشاالله ما نیز از یاران واقعی آن حضرت باشیم.

علی‌پور در خصوص برنامه‌های گرامیداشت اعیاد شعبانیه در این شهرستان گفت: جشن‌های این ایام از شب میلاد حضرت علی اکبر برنامه در سالن شهید دوربین انزلی برگزار شد که مورد استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان قرار گرفت.

وی افزود: شب دوم در سالن شهدای صالحین در منطقه انصارالحسین برنامه‌های مفرح و شاد مذهبی برگزار شد و شب سوم، چهارم و پنجم در مهدیه بندر انزلی که مزین به نام مقدس امام زمان است ویژه برنامه‌های این اعیاد به اجرا در آمد.

علی‌پور با بیان اينکه شب آخر در محله نیمه شعبان انزلی این ویژه برنامه‌ها برگزار شد، تصریح کرد: در روز میلاد ۲۰ ایستگاه صلواتی از ورودی شهر با همت دستگاه‌های اجرایی همچنین مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود ضمن اینکه بزرگترین کیک جشن نیمه شعبان در میدان امام خمینی بندر انزلی از ساعت ۱۶ با برپایی چهار ایستگاه صلواتی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندر انزلی با تأکید بر اینکه علاوه‌بر این اقدامات، مسابقات اعیاد شعبانیه نیز در فضای مجازی با محتوای ناب امام زمانی برگزار شد، گفت: ضمن اینکه تمام مساجد در شب و روز میلاد امام زمان برنامه‌های خاص خودشان را دارند و در واقع همه این اقدامات در راستای مهدی یاری و مهدی باوری است تا هر شهروند بتواند سهمی هر چند کوچک در این زمينه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته روستاهای شهرستان نیز برنامه باشکوهی برای اعیاد شعبانیه دارند، گفت: همچنین بسیاری از شهروندان برنامه بزرگداشت این ایام را به صورت جشن خانگی برگزار می‌کنند که در بیش از ۲۰۰ خانه برنامه اعیاد شعبانیه را داریم و انشاالله بتوانیم هرچه بهتر و باشکوه تر یاد امام زمان را در دل ها زنده کرده و مسیر مهدی یاری و مهدی باوری را در نسل جوان و نوجوان داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha