آمادگی بقاع بندر انزلی برای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی
کد خبر: 4126816
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

آمادگی بقاع بندر انزلی برای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر انزلی از آمادگی بقاع متبرکه این شهرستان برای ویژه برنامه‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد.

طرح آرامش بهاری

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام رهبرشاد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی امروز، 16 اسفندماه در جلسه هماهنگی اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی که در این اداره برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله اداره اوقاف در راستای اجرای سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه طرح آرامش بهاری را در جوار بقاع متبرکه شاخص شهرستان اجرا می‌کند که امسال نیز این طرح در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، افزود: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ و تقارن آن با ایام نوروز این تقارن سال نو و مهمانی الهی را به فال نیک گرفته و برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر دو طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی با هماهنگی هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان بندر انزلی در دستور کار قرار دارد.

رهبرشاد با اشاره به اینکه این ویژه برنامه‌ها از ۲۵ اسفندماه آغاز و تا سوم اردیبهشت ماه پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، گفت: همانطور که در رسم استقبال از نوروز خانه تکانی می‌کنیم این سنت حسنه برای بقاع متبرکه نیز انجام می‌شود تا به بهترین نحو پذیرای گردشگران و زائران باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی تصریح کرد: با توحه به اینکه در ایام کرونا اجرای این طرح‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود امیدواریم امسال شاهد حضور حداکثری مخاطبان در این برنامه ها باشیم.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: به رسم همه ساله یکی از اقداماتی که در طرح آرامش بهاری انجام می‌شود برپایی خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون است تا پاسخگوی سوالات مراجعین در خصوص مسائل قرآنی، دینی، شرعی، فقهی، روانشناسی خانواده، کودک و نوجوان باشند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ بقعه در شهرستان بندر انزلی وجود دارد که بیشتر این بقاع متبرکه در جوار مساجد هستند، گفت: برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان از جمله تفسیر قرآن، جزءخوانی، ترتیل خوانی، ادعیه و ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان برگزار شود.

وی بر اهمیت تبلیغات محیطی در اجرای برنامه‌هایی که به میزبانی بقاع متبرکه برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: هیأت امنای بقاع متبرکه از ظرفیت جوانان خلاق و صاحب ایده همچنین ظرفیت فضای محازی در تبلیغات غافل نشوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر انزلی از اجرای طرح قرار دوازدهم در این شهرستان خبر داد و گفت: به نیت نام مبارک امام زمان(عج) اقدامات خیریه از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و سایر امور خیریه عام المنفعه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی بازدار، کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی هم در این نشست اظهار کرد: امسال چهار بقعه شاخص برای اجرای طرح آرامش بهاری و انجام فعالیت‌های شاخص نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آستان مقدس بی بی حوریه در ورودی بندر انزلی از سمت رشت قرار دارد و اغلب اقدامات فرهنگی به میزبانی این بقعه انجام می‌شود و امسال نیز طرح آرامش بهاری و نشاط معنوی در این بقعه انجام می‌شود. بقاع آقا سید محمد نجفی و امامزاده صالح غازیان نیز برای انجام طرح آرامش بهاری آماده می‌شوند، با اقدامات صورت گرفته امسال بقعه امامزاده ابراهیم سنگاچین در خروجی بندر انزلی به سمت رضوانشهر نیز میزبان طرح آرامش بهاری خواهد بود.

انتهای پیام
captcha