برنامه «سلام شهید» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 4126672
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

برنامه «سلام شهید» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به برنامه‌های هفته شهدا، گفت: برای گرامیداشت این هفته برنامه‌های بسیاری داریم یکی از این برنامه‌ها «سلام شهید» در قالب طرح سپاس است.

اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به برنامه‌های هفته شهدا، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد، گفت: به صورت کلی یکی از وظایف بنیاد شهید خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگر است اما یکی از مهم‌ترین وظایف این ارگان در جامعه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی در ادامه بیان کرد: خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگر فقط بخشی از جامعه را در برمی‌گیرد اما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شامل تمامی افراد جامعه می‌شود. در این راستا ما موظف هستیم که هرچه بیشتر در زمینه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا فعالیت کنیم و نیاز است که رسانه‌ها ما را در امر روایت گری جلوه‌های ایثارگری همراهی کنند.

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت مجموعه‌ای از باورهای دینی ماست که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود و اگر رسانه‌ها در این حوزه همراه ما نباشند نمی‌توانیم در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: از امروز ۱۶ اسفند هفته شهدا آغاز می‌شود و تا ۲۲ اسفند که روز شهید نامیده شده ادامه دارد، سالروز تأسیس بنیاد شهید روز شهید نامیده شده و این ارگان از همان روز تأسیس تا به امروز در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می‌کند تا جلوه شهادت و ایثارگری را به تصویر بکشد و مردم را با این فداکاری‌ها آشنا کند.

وی عنوان کرد: همراهی رسانه‌ها برای شناساندن ۲۲ اسفند که به روز شهدا نامگذاری شده، مهم و لازم است تا بتوانیم این روز ثبت شده در تقویم را به اطلاع همگان برسانیم. از دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق اهداف از جمله اطلاع‌رسانی و پوشش خبری انتظار داریم که ما را در این امر همراهی کنند.

اسمعیلی گفت: برای گرامیداشت این هفته برنامه‌های بسیاری از جمله تکریم خانواده‌های شهدا، تبلیغ محیطی، نصب پوستر در اماکن عمومی، استفاده از فضا و ظرفیت‌های موجود مانند حسینیه‌های شهدا، اجرای برنامه در مرکز فرهنگی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، تجلیل از خادمین شهدا، عطر افشانی غبارروبی و گلباران مزار شهدا، ویژه برنامه بزرگداشت شهدا در ۲۲ اسفند، برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس شهدا در تمام ادارات بنیاد شهید استان و گلزار شهدا، حضور اتوبوس سیار شهرداری در ۲۲ اسفند در کل شهر و اجرای سرود مناسبتی توسط دانش آموزان، دیدار با فرزندان شهدا، برگزاری مسابقات و همایش‌های ورزشی در شهرستان‌های تابعه و برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه را در نظر داریم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها، برنامه «سلام شهید» در قالب طرح سپاس است که ذیل این برنامه امام جمعه، استاندار و مسئولین استانی با خانواده شهدا دیدار خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص مصادیق شهدای سلامت متولی اصلی کمیته ملی کرونا است و کمیته استانی زیر گروه این کمیته است، کمیته ملی کرونا در وزارت بهداشت و کمیته استانی در علوم پزشکی است و پس از صدور مجوز دفن شهدای سلامت در گلزار شهدای استان، مدارک به کمیته ملی ارسال می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد لیست تأیید شدگان از سوی کمیته ملی مجدد ارسال خواهد شد.

وی یادآور شد: در خصوص تأییده شهادت شهید ملازینل به عنوان شهید سلامت از سوی کمیته ملی خبر قطعی اعلام نشده و شخصاً پیگیر این موضوع هستم.

مدیر کل بنیاد شهید استان قزوین در پایان بیان کرد: در سال جاری به دلیل عدم همراهی بانک‌ها جذب اعتبارات حوزه اشتغالزایی دیرتر آغاز شد و به همین سبب جذب مبلغ وام‌های اشتغالزایی کمتر از سال‌های گذشته بود.

انتهای پیام
captcha