سبک‌ زندگی ‌منتظرانه یک ضرورت برای جهان امروز است
کد خبر: 4126366
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مدرس حوزه علمیه قم:

سبک‌ زندگی ‌منتظرانه یک ضرورت برای جهان امروز است

حجت‌الاسلام ابراهیم اخوی با بیان اینکه برای داشتن فرزندان و نسلی مهدوی باید خودمان سبک زندگی منتظرانه داشته باشیم، گفت: سبک‌ زندگی ‌منتظرانه یک ضرورت برای جهان امروز، هویت‌یابی انسان و دفع آثار نفوذ سبک زندگی غیر مهدوی که توسط غرب به جوامع القا می‎شود، است.

حجت‌الاسلام ابراهیم اخوی، مشاور حوزه علمیه قمبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام ابراهیم اخوی، مشاور حوزه علمیه قم در دوره آموزشی مجازی با عنوان «سبک زندگی منتظران با محوریت فرزندآوری و پرورش نسل مهدوی» که شامگاه یکشنبه، ۱۴ اسفندماه ویژه اساتید، مشاوران، اعضای انجمن زن و خانواده، کادر و طلاب مدارس علمیه خواهران استان لرستان برگزار شد، در رابطه با ویژگی‌های سبک زندگی منتظرانه گفت: انتخاب سبک زندگی، اختیاری است و انسان می‎تواند سبک زندگی مادی و دنیاطلبانه یا سبک زندگی دینی و منتظرانه را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه برای داشتن فرزندان و نسلی مهدوی باید خودمان سبک زندگی منتظرانه داشته باشیم، افزود: سبک‌ زندگی ‌منتظرانه یک ضرورت برای جهان امروز، هویت‌یابی انسان و دفع آثار نفوذ سبک زندگی غیر مهدوی که توسط غرب به جوامع القا می‎شود، است. روح ‌انتظار در زندگی پیامبران و اولیای الهی نیز جاری بوده و حضرت مهدی(عج) نیز سبک زندگی منتظرانه دارند و انتظار فرج الهی را می‌کشند.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه آرامش واقعی در داشتن سبک زندگی دینی است، که بخشی از این سبک زندگی، منتظِر منتظَر بودن است، اضافه کرد: برای داشتن فرزندان امام زمان‌پسند و تربیت‌ نسل ‌مهدوی و برای مقابله با دشمنان اسلام، راهی جز داشتن سبک زندگی منتظرانه وجود ندارد.

اخوی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های افراد منتظر، جهاد است و در این زمان یکی از جهادهای فوری، جهاد فرزندآوری است، گفت: جهاد به‌معنای تلاش بی‌وقفه و جهد داشتن در راه خداست و لزوماً به‌معنای جنگ نظامی و در میدان نبرد نیست.

وی مصادیق‌ جهاد را شامل جهاد با نفس، تزکیه و خودسازی، جهاد با دشمنان، جهاد تبیین و جهاد فرزندآوری و به تعبیری جهاد تکثیر نسل معرفی کرد و ادامه داد: جهاد‌ فرزندآوری، در واقع نوعی سیاست و برنامه برای مقابله با توطئه دشمنان و همچنین پاسخ به ندای «هَل مِن ناصر یَنصُرُنی» ولی‌فقیه است.

این کارشناس مذهبی تربيت نسل سالم، صالح، مجاهد پایبند به مبانی معرفتی و آماده‌ خدمت به دین را از وظایف منتظران ‌واقعی حضرت و مورد تأکید آیات و روایات بیان کرد که علاوه بر بقا و تکثیر نسل، موجب افزایش ‌یار برای یاریگری حضرت حجت(عج) است.

وی آثار و نتایج فرزندآوری از دیدگاه اسلام را عبارت از تجربه زندگی جمعی، سالم و کسب مهارت‌های اجتماعی، تقویت اقتصاد خانواده و در وهله‌ بالاتر ارتقای نیروی کار و توان اقتصادی کشور، رشد اخلاقی و شخصیتی فرزندان و والدین، عامل سلامتی و شادکامی فرزندان و والدین، امنیت و استحکام خانواده، ایجاد حس مفید بودن، تداوم حیات و بقای نسل، تکیه‌گاه و حمایت از والدین در دوران ناتوانی، شکوفایی استعدادها، کاهش استرس و وسواس والدین، کمرنگ شدن حس وابستگی افراطی و مضر، تحکیم روابط زوجین و برکت و توسعه رزق مادی و معنوی برشمرد.

وی در خاتمه گفت: همکاری و همدلی ‌زن ‌و شوهر، فراهم کردن زمینه‌های جسمی و روحی برای فرزندآوری و تربيت نسل، بسیار ضروری است و تلاشی در جهت خودسازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی و همچنین فراهم کردن زمینه ‌و محیط مناسب برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

انتهای پیام
captcha