بهبود رفاه و پیشرفت جامعه با تلاش جهادی محقق می‌شود
کد خبر: 4125860
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰

بهبود رفاه و پیشرفت جامعه با تلاش جهادی محقق می‌شود

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه کار گروه‌های جهادی زمانی نتیجه‌بخش و اثربخش خواهد بود که با برنامه‌ریزی دقیق و در مسیر گسترش خدمات با تقسیم‌کار صورت پذیرد، گفت: کار خیر اخلاص می‌خواهد و برای بهبود رفاه و پیشرفت جامعه باید تلاش جهادی صورت پذیرد.

حجت الاسلام فاطمی پور معاون فرهنگی وسیاسی نهادرهبری در دانشگاه هابه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فاطمی‌پور، معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، صبح امروز، 13 اسفندماه در نشست صمیمی با گروه‌های جهادی استان سیستان و بلوچستان که در دانشگاه زابل برگزار شد، گفت: گروه‌های جهادی متشکل از انسان‌های مخلص و نوع‌دوستی هستند که برای خدمت به هم‌نوع و هم‌وطنان خود با اخلاص زحمت می‌کشند و بخشی از زندگی‌شان را برای کمک کردن به مردم و رضای خدا خرج می‌کنند.

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: کار گروه‌های جهادی زمانی نتیجه‌بخش و اثربخش خواهد بود که با برنامه‌ریزی دقیق و در جهت گسترش خدمات با تقسیم‌کار صورت پذیرد، یکی از مهمترین کارها و راه موفقیت ما مسئول‌سازی همه است. هرکسی به سهم خودش باید یک کاری انجام دهد ما یک کار شخصی برای خودمان می‌کنیم یا اینکه یک کار اداری انجام می‌دهیم و حقوق می‌گیریم یک رسالت اجتماعی هم باید بپذیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌پور ادامه داد: وقتی در کنار کاری که انجام می‌دهیم، کار دیگری برای خدمت به مردم در جهت رفاه هم‌نوعان خودمان و برای رضای خدا انجام دهیم باعث رونق تولید، افزایش ضریب امنیت، افزایش رفاه در جامعه و ... می‌شود.

وی ادامه داد: کار خیر اخلاص می‌خواهد و برای بهبود رفاه و پیشرفت جامعه باید تلاش جهادی صورت پذیرد، اگر برای کمک به مردم فردی کار می‌کنیم، صریح امر الهی است که در این راه باید گروهی هم کار کنیم، چون گروهی برای خدا کار کردن در جمع‌های خیریه و گروه‌های جهادی و مجموعه‌های ایمانی می‌تواند شکل‌گیرد.

معاون فرهنگی، سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: وقتی برای کارخیر قدم برمی‌داریم علاوه بر اینکه باعث کمک به آنها می‌شود اثر تربیتی نیز برای خودمان را دارد و باعث از بین بردن حسادت در وجودمان می‌شود و نوع‌دوستی و خیرخواهی را در وجودمان احیاء خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌پور تصریح کرد: نگه‌داشتن گروه‌های جهادی کار بزرگی است چون وقتی این گروه‌ها به‌وجود آمده محلی برای انجام احسان و نیکی بوده و برای اینکه بتوان آن را حفظ کرد بهترین کار این است که در جهت توسعه و گسترش آن قدم برداشته شود چون هرچه تعداد افرادی که در کار خیر سهیم می‌شوند بیشتر باشد گستره خدمت، ایده‌ها برای محرومیت‌زدایی بیشتر و کار بهتر انجام می‌شود.

وی گفت: مبادا با محدود کردن حلقه‌های خدمت به اصطلاح سیم‌خاردار به‌دورمان بکشیم و کسی را به جمع‌مان راه ندهیم که این کار یک آفت بسیار بزرگی برای خدمت کردن است، ما باید افراد بیشتری را در مسیر خدمت و کار خیر شریک کنیم تا در راه کمک به مردم بتوانند بیشتر، بهتر و با ایده‌های سازنده‌تر قدم بردارند، هرچه گروه‌های جهادی و افراد که در این گروه‌ها بیشتر بشوند و تقسیم کار با برنامه‌ریزی بهتر صورت پذیرد یقیناً نتیجه کار بهتر و ارزنده‌تر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha